”Comunicat la comunicatul schismaticilor”, întocmit de grup de credincioși din Târgu Neamț

28

Un grup de credincioși din Târgu Neamț a întocmit următorul document, luând  poziție fermă împotriva celor care îl denigrează pe ÎPS Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei:
IMG_7016

Comunicat la comunicatul schismaticilor

 Surprinși și întristați de „Comunicatul cu privire la începerea nepomenirii ierarhului….”, noi,credincioșii ortodocși care dorim să rămânem în continuare, în adevărata comuniune a Bisericii, cu ierarhii noștri, Mitropolitul Teofan și ceilalți, ne exprimăm îngrijorarea că o ceată de așa ziși apărători ai ortodoxiei vor să se erijeze în conducătorii poporului dreptcredincios, dând comunicate în numele Bisericii, vrând să arate cât sunt ei de importanți.

Aceștia, profitând de faptul că mulți dintre bunii credincioși nu au la dispoziție cărți ce cuprind canoanele date în timp de Biserică, în mod eronat și mincinos se folosesc de enumerarea unor canoane, care de fapt sunt foarte clare.

Exemplu. Ei aduc ca argument pentru nepomenirea ierarhului canonul 31 Apostolic. Ce spune de fapt acest canon?: Dacă vreun preot, desconsiderând pe propriul său episcop, ar face adunare osebită (separată)  nevădindu-l cu nimic vrednic de osândă pe episcopul său în privința dreptei credințe și a dreptății, să se caterisească acela ca iubitor de stăpânire; căci este uzurpator. De asemenea și ceilalți clerici și (anume) câți se vor adăuga (atașa) lui, iar laicii să se afurisească.”     

Asemenea și celelalte Canoane invocate, toate vorbesc de fapt de obligațiile preoților de a fi ascultători episcopului lor și  de a-i pomeni  în cadrul sfintelor slujbe. Și aceasta nu pentru că episcopul ar avea nevoie de rugăciunea unor schismatici, dar aceasta este  dovada că preotul respectiv este în comuniunea Bisericii.

Nu poate fi pusă în discuție ortodoxia ierarhilor noștri semnatari ai hotărârilor sinodului din Creta. De ce erezie poate fi vorba? Erezie este atunci când cineva susține învățături dogmatice false. Sinodul nu a avut în discuție nici o învățătură dogmatică. Deci reprezentanții Bisericii noastre nu puteau să susțină sau să fie de acord cu vreo erezie oarecare.

E adevărat că și noi avem nemulțumirea noastră față de ierarhii Bisericii. Se dovedesc a fi mult prea îngăduitori cu cei ce provoacă neorânduială și schismă în comunitatea creștinilor. Oare nu ar trebui să ne păzească de răutatea lor? Dacă sfintele canoane  spun clar că aceștia trebuie să fie caterisiți și îndepărtați din Biserică, de ce ne lasă ierarhii pe mâna lor? Oare nu cumva bunătatea lor și îndelungă răbdarea lor spre aceștia expun comunitatea la dezbinare și ură?

Auzim că este vorba de câțiva preoți călugări și câțiva preoți căsătoriți (un anume Ieronim de la Codrii Pașcanilor, un anume Mihail – un fel de slujitor la spitalul din Piatra Neamț și alții). Spunem un fel de pentru că nu-i putem numi părinți ai Bisericii. Părinții Bisericii nu dezbină pe fiii lor.

Acești slujbași sunt atât de ocupați încât nu mai au timp de slujirea lor. Se plâng bolnavii că Mihail de la spital nu mai ajuge pe la ei, nu are timp nici să slujească în biserică. Are tot felul de ucenici pe care îi trimite, el vine numai duminica să le predice la supușii lui. Și aceștia trebuie să-l asculte că așa le stă bine… Are  destul de lucru cu ierarhii aceștia neascultători. Ce altceva să mai lucreze în Biserică? Ei au încheiat toate  luptele:  cu păcatul, cu răutățile acestei lumi, cu sărăcia poporului, cu necazurile copiilor din orfelinate, cu durerea bătrânilor din azile, cu prostituția, cu necazurile prin care trece instituția familiei… Totul este rezolvat. A mai rămas una: trebuie puși la punct ierarhii. Prea își fac de cap. Cum să îndrăznească ei să ne pună în dialog cu lumea?  Noi suntem niște „guru”, lumea trebuie să ne aplaude, să ne sărute mâna, nu să ne pună la treabă.

Pe cine reprezintă ei? Cui fac jocul? Ce interese străine de Biserică și neam promovează ei? Să nu fim naivi, ei sunt plătiți de cineva să destabilizeze Biserica Ortodoxă Română. Fac mai mult rău decât toți sectarii. Credem că sunt posedați. Rugați-vă pentru ei fraților să nu ajungă batjocură dracilor. Vorba Părintelui Cleopa: „Râde dracul de ei cu gura până la urechi. Se îmbolnăvește dracul de râs.  Așa de tare se îmbolnăvește  încât săracul drac trebuie să se ducă la spital”, iar noi spunem: nu-i bai că are unde la spital. Mihail îi va rezerva un salon. Va fi bine îngrijit acolo dracul, că Mihail va pune pe toți ucenicii lui, doctori și asistenți, să aibă grijă.

Ce buni ierarhi avem în Biserica noastră și cum ne batem joc de ei. Vrem să-i distrugem psihic, încetul cu încetul. Ei nu mai trebuie să se gândească la felul cum pot sluji mai frumos Biserica Domnului, ci la felul cum trebuie să le dea raportul lui Ieronim, lui Mihail, Proclu, Sava și ucenicilor lor. Nu cumva s-au abătut de la gândirea acestor neisprăviți, nu cumva au îndrăznit ei să gândească? Cine le-a permis? Trebuie să vină să facă metanie la aceștia orideunde ar veni, că altfel… urmează „comunicate”.

Cei care lansează acest comunicat afirmă că ei doresc să rămână în comuniunea „tuturor arhiereilor ortodocși”, dar cum se poate întâmpla aceasta când ei sunt despărțiți de ierarhul lor și în schismă? Oare nu sunt ei niște mincinoși, care vor să mintă pe bunii credincioși? Dar de fapt sunt dovediți că sunt mincinoși, întrucât majoritatea celor 1000 de semnături publicate, și cu care se laudă ei, sunt niște falsuri. Degeaba spun ei că vorbesc în numele celor 1000 de ortodocși, pentru că vom dovedi că majoritatea celor care apar cu semnătura ori nu au fost nici măcar întrebați (fiind înscriși în fals, cu semnături false), ori prin minciună și înșelătorie i-au înscris acolo (întrebându-i doar atât: vrei să aperi și dumneata ortodoxia? ). Aceștia toți se dezic de aceste semnături și de acești schismatici. Noi ne rezervăm dreptul de a-i acționa în judecată pe cei care, în numele poporului dreptcredincios se folosesc cu îndrăzneală obraznică de buna credință a unor creștini evlavioși. Rugăm în același timp pe toți cei care au semnat fără să știe exact despre ce este vorba să-i dea în vileag pe acești impostori mincinoși. Domnul să-i judece!

Pentru a ne edifica în obligația pe care o avem în a păstra unitatea Bisericii și a fi în comuniunea sfinților, împreună  ierarhi și credincioși,  rugăm a se analiza și următoarele:

Canoanele: Apostolice: 31,39,55,74;

6 al sin I ecumenic;

8, 9, 18, 21, ale sin IV ecumenic;

34 al sin. Trulan;

6 al sin. de la Gangra;

5, 14 – 15, ale sin de la Antiohia;

12, 130, ale sin. de la Cartagina;

13, 15, ale sin. de la Constantinopol (861);

1, al Sf. Chiril al Alexandriei;

45, 82, ale Sf. Ioan Postitorul și ale Sf. Vasile, și multe altele.

Drept la replică adresat publicaţiei ZiarTarguNeamt.ro

 Am citit cu consternare un articol intitulat “Comunicat la comunicatul schismaticilor” (numit în continuarea textului „Comunicat”), publicat în ediţia din 28 august 2016 a ziarului dumneavoastră, scris în numele unui “grup de credincioşi din Târgu Neamţ”, în care se doreşte exprimarea ataşamentului credincioşilor respectivi faţă de Înaltpreasfinţitul Mitropolit Teofan al Moldovei şi Bucovinei şi faţă de hotărârile sinodului din Creta, pe care înaltul ierarh le-a semnat.

Articolul este scris într-o manieră reducţionistă, răuvoitoare, şi cuprinde un şir întreg de dezinformări, interpretări teologice deformate şi mai ales atacuri la persoană cu un conţinut nedemn de o publicaţie ce îşi propune informarea corectă a publicului. Tema este Scrisoarea către arhiereii ortodocşi, publicată de către un grup de teologi, clerici şi mireni, adresată Înaltpreasfinţiei Sale, Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, în care semnatarii îi cereau înaltului ierarh să se dezică de hotărârile eretice ale sinodului din Creta, pentru a nu lăsa ca erezia să se cuibărească în dreapta cugetare ortodoxă a Bisericii Ortodoxe din Moldova şi Bucovina. Textul Scrisorii a fost însoţit de liste de susţinere din partea a 4500 de credincioşi ortodocşi de pe cuprinsul Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei.

“Comunicatul” semnat de credincioşii din Târgu Neamţ porneşte de la prezumţia că “mulţi dintre bunii credincioşi nu au la dispoziţie cărţi ce cuprind canoanele date în timp de Biserică” şi îşi propune să le explice acestora că semnatarii Scrisorii către ierarhi cu privire la sinodul din Creta ar fi interpretat greşit şi mincinos canoanele. În acest scop, citează canonul 31 Apostolic, dar oferă o explicaţie trunchiată a acestuia, întrucât, după cum poate vedea oricine citeşte textul canonului, acesta impune ascultarea preoţilor faţă de episcop, cu condiţia ca acesta să nu fi fost vădit ca “vrednic de osândă în privinţa dreptei credinţei şi dreptăţii. Punem pe seama faptului că şi “grupul de credincioşi” suferă de lipsa cărţilor ce cuprind canoanele date în timp de Biserică, motiv pentru care nu a reuşit să citească şi tâlcuirea canonului 31 apostolic, din Pidalion, care spune: “Iar câţi se despart de episcopul lor mai înainte de Sinodiceasca cercetare, pentru că el propovăduieşte în auzul tuturor vreo rea socoteală sau eres, unii ca aceia nu numai că cercetării celor de mai sus nu se supun, ci şi cuviincioasei cinstei celor drept slăvitori se învrednicesc, după canonul 15 al celui 1 şi 2 sobor (Pidalion, Editura Credinţa Strămăşească, 2007, p. 70). Mai pe înţelesul tuturor, preoţilor le este interzis să se despartă de episcopul lor pe orice alt motiv invocabil, dar au dreptul să se despartă prin nepomenire de episcopul dovedit ca învăţând erezii.

Autorii “Comunicatului” trădează faptul că ştiau sensul complet al canonului 31, pe care însă l-au ascuns de publicul cititor, deoarece încearcă, cu o explicaţie absolut puerilă, demonstrarea faptului că la sinodul din Creta nu s-a proferat nicio erezie: “sinodul nu a avut în discuţie nicio învăţătură dogmatică”, deci, conform logicii “grupului de credincioşi”, ierarhii nu puteau fi de acord cu o erezie oarecare. Pentru dovedirea caracterului eretic al învăţăturii sinodului din Creta este de ajuns să facem precizarea că în documentul “Relaţia Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creştine”, la articolul 19, se spune: “Ele (Bisericile Ortodoxe membre ale CMB) au convingerea profundă că premisele eclesiologice ale Declaraţiei de la Toronto (1950), intitulată Biserica, bisericile şi Consiliul Mondial al Bisericilor sunt de o importanţă capitală pentru participarea ortodoxă la acest consiliu”. Prin această afirmaţie sinodul din Creta ratifică Declaraţia de la Toronto, ale cărei premise eclesiologice le consideră “de importanţă capitală”. În Declaraţia de la Toronto, a treia premisă eclesiologică este “Bisericile membre recunosc că apartenenţa la Biserica lui Hristos este mai cuprinzătoare decât apartenenţa la propriul trunchi eclesial. Prin urmare, ele caută să iniţieze un contact viu cu cei din afara rândurilor lor, care mărturisesc că  Hristos este Domnul”. Documentul oferă şi o explicaţie a acestei premise: “Toate Bisericile creştine [deci şi Bisericile Ortodoxe participante la CMB – nota noastră], inclusiv Biserica Romei, afirmă că nu există o identitate perfectă între apartenenţa la Biserica Universală şi apartenenţa la propria Biserică. Ele recunosc că există membri ai Bisericii extra muros [în afara zidurilor Bisericii], care aparţin aliquo modo [în aceeaşi măsură] Bisericii şi chiar că există o ecclesia extra ecclesiam [Biserică în afara Bisericii]”. Afirmaţia asumată de sinodul din Creta, prin referirea la premisele (documentul vorbeşte de premise, la plural, chiar dacă în continuarea textului citează un pasaj dintr-una singură) Declaraţiei de la Toronto, potrivit căreia Biserica Ortodoxă nu este întrutotul identică cu Biserica lui Hristos şi că există membri ai Bisericii în afara zidurilor Bisericii şi chiar o “Biserică” în afara Bisericii are un caracter dogmatic, este falsă şi, prin urmare, este eretică. Toţi cei care au semnat documentul respectiv în Creta s-au asociat acestei afirmaţii eretice şi au făcut-o public, în văzul întregii planete, deci cad sub incidenţa directă a canonului 31 apostolic şi 15 I-II Constantinopol.

 După ce a lămurit “problema teologică”, „Comunicatul” trece la atacuri la persoană. Cu un dispreţ fără margini faţă de nişte oameni care, până la judecarea faptelor ce le sunt imputate şi condamnarea lor, se află sub prezumţia de nevinovăţie, sunt preoţi ai Bisericii lui Hristos şi merită respectul oricărui “grup de credincioşi”, autorii “Comunicatului” se lansează în câteva afirmaţii faţă de care avem următoarele întrebări:

  1. De unde ştiu membrii “grupului de credincioşi” că Părintele Ieronim de la Codrii Paşcanilor este preot căsătorit şi ce probe au prezentat în acest sens redacţiei ziarului, pentru a li se permite publicarea unei asemenea calomnii? Părintele Ieronim este ieromonah, adică este preot călugăr, iar asupra Preacuvioşiei Sale nu s-a adus niciodată, pe linie bisericească, o asemenea acuză.
  2. De unde ştiu credincioşii din Târgu Neamţ cum îşi desfăşoară activitatea părintele Mihail Popescu în municipiul Piatra Neamţ? Părintele Mihail Popescu este foarte apreciat nu numai în Spitalul Judeţean de Urgenţe, dar şi în întreg oraşul Piatra Neamţ, iar la adresa Sfinţiei Sale Spitalul Judeţean de Urgenţe Piatra Neamţ nu a formulat niciodată niciun reproş pe linie profesională.

Comunicatul lansează ideea, vehiculată şi în presa naţională, că cei ce fac astfel de “schisme” slujesc interesele “străine de neam şi ţară”. De prezentat dovezi nu prezintă şi nimeni din redacţia ziarului nu le pretinde, că doar e o ţară liberă şi, în numele libertăţii la informare, oricine are dreptul să înjure pe oricine. Este evident pentru orice om de bună-credinţă faptul că, în contrast cu nivelul josnic al „Comunicatului” de Târgu Neamţ, Scrisoarea remisă Înaltpreasfinţiei sale Teofan şi publicului a respectat linia celui mai firesc respect şi a bunului-simţ.

Cea mai interesantă parte a acestui comunicat este cea legată de “cele 1000 de semnături publicate”. Pasajul care vorbeşte despre semnături este o minciună de la un capăt la altul, dar el ne oferă o imagine despre cine se află de fapt în spatele acestui comunicat.

Întrucât se laudă că ne vor acţiona în judecată, scutindu-ne de obligaţia de a-i acţiona noi, ne manifestăm curiozitatea faţă de câteva răspunsuri pe care vajnicii apărători ai Ortodoxiei din “grupul de credincioşi” vor fi chemaţi să le ofere oamenilor legii la întrebări de genul:

  1. Pe siteul nostru au fost publicate câteva liste de semnături, conţinând cel mult 250 de nume din 4500. Publicarea lor s-a făcut cu protejarea confidenţialităţii datelor şi cu acordul celor care şi-au dat semnătura pe aceste liste. Unde au fost publicate celelalte 750 de semnături până la cifra de “1000 de semnături”, pe care o vehiculează articolul, de vreme ce toate cele 4500 de semnături adunate au fost trimise Înaltpreasfinţiei Sale, Mitropolitului Moldovei şi Bucovinei, care, conform Legii 677/2001, are obligaţia să le păstreze şi să nu le ofere nimănui, cu atât mai puţin să le publice?
  2. De unde ştiu membrii “grupului de credincioşi” că “cele 1000 de semnături publicate” sunt nişte falsuri? De unde ştiu că chiar şi cele 250 de semnături publicate pe site sunt falsuri? Doar pentru că, conformându-ne Legii 667/2001, care cere protecţia datelor personale, nu am afişat seria şi numărul de buletin? Cum au făcut această verificare şi mai ales cu ce drept legal? Afirmaţia că listele de semnături înaintate de noi Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei sunt false o pot face numai organele de cercetare penală, după ce le studiază, dacă sunt sesizate să facă acest lucru. Până în acest moment nu am auzit nici ca organele de anchetă penală să fi fost sesizate în această privinţă sau să se fi autosesizat, nici să fi emis un act legal care să arate că 1000 de semnături din cele 4500 sunt false.
  3. De unde îi cunosc membrii “grupului de credincioşi” pe cei 4500 de semnatari ai acelor liste, de vreme ce listele sunt confidenţiale şi se află în posesia Mitropolitului Moldovei şi Bucovinei, care are obligaţia legală de a nu le oferi nimănui?
  4. Cum vor dovedi membrii “grupului de credincioşi” că “majoritatea celor ce apar cu semnătura” nu au fost întrebaţi, fiind înscrişi în fals? Semnăturile au venit din toată Mitropolia, este exclus ca majoritatea lor să fi venit din Târgu Neamţ, pentru a presupune, de exemplu, că cei mai mulţi semnatari ar fi membri ai acestui “grup de credincioşi”. Cum îi vor afla pe toţi cei ce au semnat pe liste şi cum vor demonstra că ei au fost păcăliţi? O astfel de activitate este de competenţa organelor de cercetare penală, iar asumarea ei de către cineva care nu are calitatea de a exercita autoritatea de stat se constituie în infracţiunea penală de uzurpare de calităţi oficiale şi se pedepseşte, potrivit art. 258 Noul Cod Penal, art. 1, cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani.
  5. Cum a fost posibil ca o publicaţie responsabilă să admită publicarea unor asemenea elucubraţii pe baza unei promisiuni vagi: “vom dovedi că majoritatea…”, când normal era ca dovedirea să se facă înainte de publicarea materialului şi să facă obiectul conţinutului său?
  6. De unde ştiu membrii “grupului de credincioşi” că toţi semnatarii tabelelor de susţinere “se dezic de aceste semnături”? Au cumva contact cu 1000 de persoane din toată Mitropolia, sau, mai precis cu 4500, câţi sunt ei în realitate? Sau au început să facă investigaţii în teritoriu? Cu ce drept?  
  7. Cum vor putea demonstra membrii “grupului de credincioşi” din Târgu Neamţ că cei ce au semnat au fost manipulaţi şi nu au ştiut ce semnează, când capetele tabelelor de semnături precizau următoarele: “Tabel cu semnături împotriva sinodului din Creta 2016 pentru susţinerea Scrisorii adresate ierarhilor participanţi şi celor din Sinodul BOR”? Un astfel de model de tabel se poate descărca şi acum de pe siteul nostru aparam-ortodoxia.ro. De la momentul publicării acestei scrisori s-au mai adăugat circa 800 de semnături, iar acuzaţia că semnatarii acestora sunt dezinformaţi nu mai poate fi invocată, dat fiind fluxul de informaţii produs de acest subiect atât de fierbinte.
  8. Cum vor putea demonstra membrii “grupului de credincioşi” calitatea procesuală în cazul acţiunii juridice pe care ne-o intentează? Mai precis, în afara cazului în care vor demonstra că ei înşişi au fost trecuţi pe acele liste de semnatari în mod fraudulos, cum vor putea motiva acţiunea în justiţie, când nu sunt vătămaţi în mod direct în niciun fel de demersul nostru?
  9. Cum vor reuşi membrii “grupului de credincioşi” să-şi păstreze acest convenabil anonimat, la adăpostul căruia îşi permit să jignească pe oricine, când vor fi obligaţi să îşi decline identitatea pentru a putea înainta o acţiune judiciară?
  10. Sunt conştienţi membrii “grupului de credincioşi” că în Noul Cod Penal există o infracţiune numită inducerea în eroare a organelor judiciare, care se pedepseşte cu închisoarea? Infracţiunea constă în intentarea unei acţiuni penale cuiva despre care ştii că este în fapt nevinovat.
  11. Potrivit deontologiei presei, dreptul de a informa nu trebuie să fie utilizat în scopul de a prejudicia persoane sau grupuri din punct de vedere fizic, moral, intelectual, cultural sau economic. Astfel, “Codul deontologic al jurnalistului” prevede că: „Jurnalistul este dator să caute, să respecte și să comunice faptele – așa cum acestea pot fi cunoscute prin verificări rezonabile – în virtutea dreptului publicului de a fi informat (…) Jurnalistul este dator să nu instige la ură și violență atunci când relatează fapte sau își exprimă opiniile. Jurnalistul va verifica informațiile în mod rezonabil înainte de a le publica și va exprima opinii pe o bază factuală. Informațiile vădit neadevărate, sau cele despre care jurnalistul are motive temeinice să creadă că sunt false nu vor fi publicate.” Este conştientă jurnalista care a postat acest document de răspunderea care-i revine în faţa legii, pentru că a girat un text calomnios, plin de informaţii neverificate şi vădit tendenţioase?

Finalul “Comunicatului” este un îndemn la lecturarea unui şir lung de canoane bisericeşti, mai precis la lecturarea unor canoane ale Sfintei Biserici. Este de presupus că, datorită lungimii scrierii, autorii au uitat că, doar cu câteva paragrafe mai sus, deplânseseră lipsa din casele credincioşilor ortodocşi a unor scrieri bisericeşti care să cuprindă canoanele Sfintei Biserici.  

Mihai-Silviu Chirilă

28 Comentarii
  1. Claudiu spune

    Ce comunicat slab..demn de duhul care va stapaneste..de canonul 15 de la sinodul 1-2 ecumenic de ce nu pomeniti nimic?..nu ati facut altceva decat sa l judecati pe Mihail (probabil preot), da na pentru voi „smeritilor”,e doar Mihail…anatema tuturor ecumenistilor si propovaduitorilor religiei new age!

  2. Ioan spune

    Vorba lui Creanga despre Trăsnea: ,,bucher de frunte şi tâmp în felul lui”.

    De data aceasta o alta Trăsnea: „Credem că sunt posedați.”

    Ai devenit „experta” in drept canonic.

    Te intrebi: „De ce erezie poate fi vorba?”

    E vorba de erezia ecumenismului, femeie.

    In Creta aceasta erezie a fost ridicata la rang de „dogma”.

    Nifon al Targovistei (care a semnat si in Creta) fiind reprezentant al Bisericii Ortodoxe Române Adunarea de la Busan din Coreea de Sud a făcut afirmații eclesiologice grave: „Nu cunoaștem care e Biserica întemeiată de Apostoli”, „Unitatea Bisericii s-a pierdut”, „Biserica s-a divizat” etc.

    Asadar a afirmat că unitatea Bisericii s-a pierdut, iar Biserica existentă, pentru că este împărțită, este deficitară din punct de vedere sacramental, că nu cunoaște care facțiune creștină este continuatoarea vechii Biserici a Ierusalimului și că toți oamenii sunt frați în Hristos, în timp ce Botezul creștin este doar o treaptă sacramentală superioară în înrudirea duhovnicească a omenirii, unitate care deja există.

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2014/06/cinci-mitropoliti-greci-acuza-pe-ips.html

    Acesta este un bun „episcop” ortodox pentru tine?

    Parintele Dumitru Staniloae a spus in interviul acordat unor tineri din ASCOR in anul 1993:

    “Eu nu prea sunt pentru ecumenism; a avut dreptate un sârb, Iustin Popovici, care l-a numit pan-erezia timpului nostru. Eu îl socotesc produsul masoneriei; iar relativizează credinţa adevărată: de ce să mai stau cu ei care au făcut femeile preoţi, care nu se mai căsătoresc, iar în America, Anglia şi alte ţări au legiferat homosexualitatea”.

    https://teologiepastorala20102014.files.wordpress.com/2014/04/vestitorul-ortodoxiei-189-1-15101997-pr-prof-dumitru-staniloae-despre-ecumenism-ca-pan-erezie.pdf

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/10/21/marturisirea-parintelui-staniloae-ecumenismul-este-produsul-masoneriei-si-este-pan-erezie-nu-exista-biserici-surori/

    1. Andreea Trăsnea spune

      Înainte să trageti concluzii pripite/tâmpite la adresa mea, cititi din nou FRAZA INITIALĂ A ARTICOLULUI („Un grup de credincioși din Târgu Neamț a întocmit următorul document, luând poziție fermă împotriva celor care îl denigrează pe ÎPS Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei”:). Un grup de credincioși și unii preoti din zonă, mai exact. NU Trăsnea semnează comunicatul, domnule.

      1. paul spune

        Grupul acesta de credinciosi de ce nu iti asuma acest comunicat pana la capat cu nume ,prenume si semnatura?

  3. AR spune

    Comunicatul CUI la comunicatul schismaticilor?????????????????/ CINE -L SEMNEAZA?????? CAPU-I MIC LA PALARIA ASTA MARE CU ROSTURILE BISERICESTI!! oF,OF ,OF

  4. Ioan spune

    Imi cer scuze. Am crezut ca dumneavoastra ati intocmit acest articol. Esti insa intristator ca ati publicat asemenea „comunicat” ceea ce va face intr-un fel si pe dumneavoastra partasa la prostiile debitate in acesta.

    Asadar am presupus ca dumneavoastra l-ati scris deoarece nu se gaseste semnatura nimanui la sfarsitul acestui „comunicat la comunicat”. Nici un nume.

    In manastirile ortodoxe deja a inceput prigoana preotilor sau monahilor care isi doresc sa isi pastreze credinta ortodoxa curata. Ganditi-va la un preot monah in varsta care opunandu-se hotararilor cretane este obligat de staret sa isi faca bagajele si sa plece din manastire. Comunismul s-a mutat in manastiri. Ele au devenit in mare parte adevarate pensiuni turistice care nu fac altceva decat sa atraga bani pentru superiori. In afara de constructii materiale si de alte munci agricole majoritatea vietuitorilor din manastirile romanesti nu mai fac nimic pentru mantuirea lor sau a celor din lume. S-au imputinat purtatorii de Duh iar cei care doresc sa se opuna acestui sistem corupt sunt inlaturati sau redusi la tacere.

    Tocmai acesti preoti precum Ieronim de la Codrii Pascanilor sau altii trebuie sprijiniti atat moral cat si material. Acesti preoti risca aproape totul pentru Hristos. Ei nu au devenit robi ai oamenilor.

    Ortodocsii nu au un papa de care sa asculte orbeste. Ei asculta de adevaratul pastor, Hristos. In Creta a fost o apostazie in masa a episcopilor.

    Pentru un ortodox hotararile unui episcop sau chiar ale unui sinod al episcopilor nu sunt infailibile. In Ortodoxie exista libertate. Acest „comunicat” al credinciosilor din Targu Neamt e stapinit de un duh papistas de ascultare orbeasca de episcopi.

    De-a lungul timpului foarte multi episcopi s-au lepadat de Hristos. Ce era daca oamenii ii urmau pe toti acesti nebuni? Nu mai puteam vorbi de Ortodoxie astazi.

    Nestorie a fost patriah al Costantinopolului si totusi a fost un mare ereziarh, anatematizat de parintii Sinodului III Ecumenic de la Efes.

    Sa puna mana cei din Targul Neamt sa citeasca scrierile Sfantului Justin Popovici, in special lucrarea „Biserica Ortodoxa si ecumenismul”.

    Ecumenismul e viclean pentru ca spune un adevar si o minciuna in acelasi timp.

    Sfântul Paisie Aghioritul spune:

    „Diavolul are trei cozi: pentru cei săraci, comunismul, pentru cei credincioși, ecumenismul, iar pentru cei bogați, masoneria”.

    Acum intelegem cuvantul si rugaciunea blandului parinte Adrian Fageteanu:

    „Doamne Dumnezeul nostru, Tu învaţă-mă, înţelepţeşte-mă, întăreşte-mă să nu Te părăsesc şi să rămân cu Tine şi cu Biserica strămoşească, Biserica Ortodoxă, să nu trec la erezia Patriarhului.
    […]
    Doamne, Tu învaţă-mă, înţelepţeşte-mă, luminează-mă şi întăreşte-mă, ajută-mă, să nu Te părăsesc, să rămân în Ortodoxie, să nu mă las păcălit de acest diavol care e Patriarhul ecumenismului.

    Sfântul Ioan Gura de Aur (+407) spune:

    “Daca episcopul sau clericul este viclean in chestiunile credintei, atunci fugi si leapada-te de el, nu numai ca de un om, ci chiar si inger din cer de-ar fi. Cel care doreste mintuire personala, cel care vrea sa fie un adevarat fiu al Bisericii Ortodoxe, acela cauta la corabia lui Noe scapare de potop. Cel care are teama de trasnetul strasnic al anatemei, care omoara sufletul si trupul, acela sa ia asupra-i dulcele jug al dogmelor Bisericii lui Hristos, sa-si imblinzeasca indaratnicia cugetului sau, cu ajutorul legilor bisericesti si sa se supuna in toate maicii sale – Biserica… Dupa mine, pacea nu este aceea care se tine pe saluturile si mesele comune fara rost, ci pacea intru Dumnezeu este cea care vine de la unirea duhovniceasca. Multi distrug astazi tocmai aceasta unire, cand, dintr-o ravna nechibzuita, neluand in seama hotaririle noastre si dind mai multa importanta celor iudaice, socotesc pe iudei drept invatatori care merita o incredere mai mare decat Parintii nostri.”

  5. HAiduc spune

    Nepomenirea ierarhului NU este schisma! Manastiri din Sfantul munte Athos au intrerupt pomenirea lui Meletie si Athenagora timp de 40 de ani. Sunt ei considerati schismatici? Nu se savarseau tainele?
    „7 dec. 1965 Patriarhul Ecumenic Athenagora si Papa Paul al VI-lea, în mod simultan, ridica Anatema de la 1054. Anatema a fost data asupra ereziilor papale pentru a-i ocroti pe ortodocsi de învataturile ce nu duc la mântuire, ci la pieire. Prin „ridicarea” anatemei, Athenagora proclama ca Papa si cei ce îl urmeaza au fost aforisiti (excomunicati) pe nedrept, ca Biserica a gresit atunci când a sustinut ca învataturile papale sunt mincinoase si ca, cu adevarat, Papalitatea Latina este parte a Ortodoxiei. „Îndepartarea excomunicarilor reciproce restabileste relatiile canonice dintre Roma ai Noua Roma. Aceasta restabilire este o necesitate canonica…”, se spune într-o declaratie a Patriarhiei. Din acest moment, mai multe manastiri si schituri din Muntele Athos înceteaza sa-l mai pomeneasca pe patriarhul Athenagora.”

    ” Noi ne rezervăm dreptul de a-i acționa în judecată pe cei care, în numele poporului dreptcredincios se folosesc cu îndrăzneală obraznică de buna credință a unor creștini evlavioși.” …abia astept sa va vad fetele de lingai. SI eu imi rezerv dreptul sa pastrez cu acrivie credinta mostenita, si voi da in judecata pe toti care ma obliga sa cred contrar Sfintilor Parinti.

  6. roland spune

    pai si acei asazisi credinciosi nu au sex si nume????? mare-i gradina ta Doamne…..

  7. roland spune

    Trasnea nu il semneaza, Trasnea il difuzeaza și implicit contribuie la difuzarea unor informatii vizibil complicate dar care au rolul de a imparti lume, daca mai era nevoie!?! in tabere….

  8. Da' ce-ai făcut, bai nene? spune

    He he he … se tem dinozaurii co-slujitori de dezbinare, auzi !!! Rămân fără obiectul muncii părinții pensionari! În loc sa lase loc unor preoți tineri și ei sa facă voluntariat, stau lipiți de altar și așteaptă sa treacă luna sa împartă „darul” (auzi, totul se depune la picioarele apostolilor)! Respect experienta (unora) dar treaba asta cu imbisericirea fosilelor nu credeți ca tine tineretul departe de catedrala?

    1. AR spune

      PREOTII TINERI SUNT MAI SLABI DECAT CEI PENSIONABILI. SUNT MAI NEP;REGATITI I.MAI LENESI,MAI CORUPTI.,….Nu au nici o chemare la preotie..SUNT DOAR OAMENI DE AFACERI CARE VOR SA-SI SCOATA INVESTITIA IN MULTIPLELE SPAGI PE CARE LE-AU DAT ………. LA TOATA IERARHIA POPEASCA SA SE FACA POPI SI SA PRINDA PAROHIE! DUPA CE PRIND PAROHIE PLATESC TRIBUT LA SEFII LOR TOATRA VIATA DACA VOR SA AIBA ZILE BUNE.ASTA E AZI VIATA…..IEI CU DREAPTA CA SA AI CE DA CU STANGA!

      1. Da' ce-ai făcut, bai nene? spune

        Hop și tu (nu se putea sa lipsesti)! Dar ma rog, de ce sa dea numai cei tineri șpăgi? De ce nu și martalogii, ne muritorii, dinozaurii contemporani? Sau e șpagă atât de mare încât refuza sa moara, ca sa-și achite datoriile „asumate”! Mai AR , prea te dai tu atotștiutor, prea ai tu răspunsuri la toate ! Ia zi una despre ecumenismul asta: ce facem? Pupam poala PAPEI sau nu? Ca sa-i dam peste nas „cobrei cu ochelari” de la Adormire!

  9. Fabio spune

    Stimata doamna, nu va lăsați intimidata de oamenii aceștia care lovesc. Fiți fără grija! Acest război împotriva mitropolitului se va termina în favoarea sa.

  10. Elena Pripor spune

    Ecumenismul nu este deloc o idee buna dacă sunt încălcate anumite principii de doctrina, cult, canoane, etc. Dar a nu avea dialog cu oameni care sunt de alta confesiune decât cea creștin ortodoxa mi se pare o utopie. Ortodoxia este singura religie care are ca rădăcina directa pe Hristos Domnul. Singura! Dar nu trebuie să o facem cunoscută celor care doresc să afle despre ea, despre Hristos, despre mântuire?
    Oare chiar pe mitropolitul nostru i-l putem bănui de astfel de lucruri? Priviți-l cum se roagă, chipul său, vorba lui, sfatul lui… Ce aveți cu el? Ale cui instrumente sunteți si cine vă este „dirijorul” sau dirijorii”? Cum de nu ați fost împotriva sa acum 8 ani la înscăunarea sa ca mitropolit al Moldovei? De ce acum? Oare nu a mai participat in astfel de delegații? Ce dogmă s-a pus in discuție in Creta? NICIUNA! Cum i-l puteți numi eretic? Cum să nu fim noi cu el in comuniune? Cum să nu i-l pomenim? Ce antimis folosesc cei din Arhiepiscopia Iasilor dacă nu își pomenesc chiriarhul? Ce-i cu nebunia asta? Rugați-vă fraților pentru aceștia care sunt împotriva IPS Teofan. Rușine să le fie! Să facă pocăință pentru astea!

  11. Elena Pripor spune

    Stimată doamnă Trăsnea să nu vă îngrijorați pentru cuvintele urate adresate dumneavoastră de cei ce au adus comentarii urate. Nu ați făcut altceva decât sa ascultați, sa meditați si sa publicați acest comunicat. Dacă nu ar fi fost unul care sa apere o cauza nobila nu l-ați fi publicat. Ați ascultat de vocea a sute de credincioși din Tg. Neamt știind prea bine ca vor fi vreo 10-20 care vor scrie urat împotriva. Dumnezeu să vă ajute!

  12. Maria spune

    Comunicatul celor din Targu Neamt, este jalnic. Desigur, este scris „de un cap luminat”, teolog desigur(profesor de seminar), dar mai curand „neluminat” – ci doar interesat, care scrie in numele „oilor” care habar nu au ce se intampla de fapt. In ceea ce o priveste pe donsoara Andreea – ii recomand cei 2000 de ani de crestinism si scriitura Sfintilor Parinti, care inseamna cu mult mai mult decat simpla lectura a unor recenzii de pe internet. Asa cum spunea IOAN mai sus, ecumenismul este viclean, rar o sa intalnesti un episcop, care sa nu fi aderat la ecumenism, in Romania.
    „Intelectualismul” acestor episcopi este aparent canonic, insa, in mod vizibil, prin faptele lor, deloc canonice, sunt aproape de credinciosi doar prin vorbe. Episcopii si preotii care au aderat la ecumenism „sunt orbi(fuga dupa multa bunastare si averi) si surzi(orgoliile nemasurate sunt atat de evidente incat incep sa indeparteze lumea de biserica)…Asta se intampla cu adevarat in Bisericile noastre. Preotii orgoliosi. pusi pe capatuiala si influenta, au uitat de „bunul simt” si „de buna credinta” si fac ce le dicteaza „constiinta conducatoare” – manipuleaza, cu vorbe dulci si aparent corecte…decadere, nesimtire si inversunare diavoleasca impotriva dreptei credinte…Degeaba il citeaza pe parintele Cleopa, credinta lor este stearpa, aparenta si fara profunzime…

  13. paul spune

    acest „comunicat” va fi scris pe fruntile voastre la Judecata.
    voi nu sunteti crestini,chiar si preoti de sunteti.
    ati scris sferturi scoase din canoane,ati schimbat sensul,spurcati mincinosi,
    de voi rad diavolii,de prostia si de rautatea voastra.
    iubiti minciuna .
    iubiti defaimarea.
    iubiti erezia.
    „Urmeaza comunicate”???
    nu va pasa de sufletele voastre?nu va pasa de mantuire?
    nu,adevarul este ca NU CREDETI IN HRISTOS.

    cui o sa strigati cand o sa iasa sufletul?
    in cine loviti?
    voi iubiti slava lumii,bogatia,odoarele,functiile,puterea lumeasca.
    asta iubiti voi slugi nemernice.
    cum indrazniti sa deschideti gura voastra murdara impotriva unor preoti care risca totul sa va apere si pe voi de caderea in satanism,.
    obraznici si slugarnici in acelasi timp,
    iar doamna sau domnsoara Trasnea,iarta-ma,dar daca ai postat o asa murdara alcatuire,esti si dumneata responsabila in fata lui Dumnezeu.
    grav responsabila.
    niste atei agresivi,posteaza (pusi,fireste)o hula monstruoasa,”apar” niste”teroristi”, omoara oameni,circul e gata.
    si Johanis,in numele cui?al nostru nu,noi suntem crestini,se afiseaja cu „je suis charlie”.
    „chipurile”bun.
    cati s-au uitat la „amuzantele”caricaturi” ?
    asa si dumneata,pentru o stire in plus iti risti mantuirea.
    iata,intre paine si cruce.
    si pentru marsavia aceasta unde te iarta Dumnezeu?
    la un smerit si curajos preot care isi risca totul pentru Hristos,sau la un trufas ecumenist care te „catehizeaza” ca” Biblia e o carte frumoasa dar invechita”,ca „dumnezeu evolueaza si se modernizeaza odata cu noi”??!
    intr-o clipita se pierde mantuirea,iar lucrul cel mai infricosator este (dupa CANOANE) ca erezia,nici sangele muceniciei nu spala acest pacat cumplit.
    victime ale manipularii,ale razboaielor de culise,jertfe satanice,asta devin oamenii fara credinta tare.
    sa cercetati credinta cat mai aveti vreme.
    a inceput marea cernere,credeti sau nu.
    lasati constructiile,retetele,filmele,toate va adorm.
    iata,razboiul e la usa.
    toti suntem datori cu o moarte,
    multi vor muri in acest razboi,dar putini se vor mantui.
    adunati-va sufletul,faceti bine cat se mai poate,rugati-va.
    Dumnezeu astazi aprinde pe oameni astfel incat se ascut patimile si virtutile si se aleg,
    se aleg taberele,este cumplita cernerea,dar trebuie sa vrei sa vezi,multi raman in apatie multi se invartoseaza lipindu-se si mai tare de tot ceea ce este trupesc .
    intre paine si cruce.
    intre Lume si Hristos.
    sarac popor.

  14. ioan spune

    RUSINE !!! CATI BANI ATI LUAT SA PUBLICATI ACEST PSEUDOPROTEST,ACEASTA FACATURA,MIJLOC DE INTIMIDARE SI INCERCARE DE A ARUNCA ASUPRA UNOR PREOTI ACUZE JOSNICE SI MOJICII.CREDINTA POPORULUI ROMAN ESTE ULTIMA SPERANTA.SI PE ACEASTA VOR SA O INTINEZE SI SA O SCOATA DIN CONSTIINTA CREDINCIOSILOR.NU AVEM NEVOIE DE FALSI PREDICATORI SI RAUTATILE LOR.

  15. Constantin spune

    Comunicatul de mai sus e intradevar penibil. Cred ca nici IPS Teofan nu se poate bucura de asemenea lingusitori. Autorii se autointituleaza un grup de credinciosi, dar din pacate prin ceea ce au scris nu merita numele de crestini. Este un comunicat inveninat plin de barfeli si minciuni de cea mai joasa speta.
    Nu stiu cum acest „grup de credinciosi” din Tg. Neamt au atatea informatii despre Parintele Mihail din Piatra-Neamt. Eu locuiesc in Piatra-Neamt si il cunosc mai bine pe Parintele Mihail. Pot sa va spun ca este un preot exemplar, sincer in slujirea sa, total dedicat misiunii sale preotesti si care (in ciuda birfitorilor) s-a implicat ca nimeni altul in problemele grave din viata de azi a ortodocsilor romani, cu deosebire chiar in domeniile enumerate mai sus. De-a lungul timpului a preferat sa spuna credinciosilor adevarul, chiar in probleme mai „delicate” care puteau sa-l expuna ulterior unor neplaceri.
    La fel si in comunicatul la care a aderat privitor la sinodul din Creta, a demonstrat ca pune pe primul loc Sfanta Credinta Ortodoxa si mantuirea celor pe care ii povatuieste si ca e gata sa se jertfeasca renuntand la orice pozitie sau situatie materiala. Sunt absolut convins ca a actionat cu toata sinceritatea si cu cele mai bune intentii.
    Mentionez ca nu ma numar printre semnatarii comunicatului incriminat si nici nu sunt ucenic al Parintelui Mihail asadar nu pot fi acuzat de subiectivism.
    Daca am fi avut mai multi preoti ca Pr. Mihail (si mai putini „credinciosi” precum semnatarii textului de mai sus) sunt sigur ca alta ar fi fost situatia noastra acum.
    Vrednic este !

    Ing. Constantin Lupei

  16. Ovidiu spune

    „Nu cumva Legea noastra judeca pe om, daca nu-l asculta mai intai si nu stie ce a facut?” (Ioan 7, 51)
    Prin stil si limbaj, comunicatul asta aminteste de rapoartele inveninate ale securitatii din vechiul regim intocmite impotriva slujitorilor vrednici ai Bisericii, sau de rapoartele pline de ura ale inchizitiei scrise, de exemplu, impotriva lui Galileo Galilei.
    Fara sa vreti, prin calomniile voastre, i-ati mai adaugat de fapt cateva cununi parintelui Mihail. Scria intr-o scrisoare sfantul Ignatie Briancioaninov:
    „Spuneți: «Ereticii sunt tot creștini». De unde ați mai scos-o și pe asta? Numai un om care își dă numele de creștin fără să știe nimic despre Hristos se va socoti, în adâncul neștiinței sale, creștin de același fel ca ereticii și nu va deosebi sfânta credință creștinească de odraslele blestemului – ereziile hulitoare de Dumnezeu! […] Biserica Sobornicească a socotit dintotdeauna erezia un păcat de moarte, a socotit dintotdeauna că omul molipsit de cumplita boală a ereziei este mort sufletește, străin de har și de mântuire, părtaș al diavolului și al pierzării acestuia”.
    De aceea, comunicatul acesta trimite de fapt cu gandul la cei care vor stadioane in loc de catedrale …

  17. Manuela spune

    Ptr d-l ing. Constantin Lupei
    Preotul Mihail din Piatra-Neamț este cel care a apărut la Antena 3 -nu mai țin minte data-emisiune care a fost redifuzată ? / în care a spus doar câteva adevăruri ?

  18. Manuela spune

    de ce nu mai apare comentariul d-lui ing din Piatra și de ce nu a-ți publicat comentariul ultim.Amândouă erau decente
    Sigur au mai fost și altele pe care nu le-ați publicat
    ADMIN: Comentariul ”d-lui ing din Piatra” este un pic mai jos, iar comentariul dvs anterior, dupa cum puteti vedea, este publicat. Nu se aproba comentariile care contin un limbaj trivial sau care fac acuzatii fara dovezi, in rest sunteti liberi sa va expuneti parerea pro sau contra.

  19. Manuela spune

    Mulțumesc.
    Sunteți o echipă serioasă spre deosebire de ,,xxxxxx,, și ,,xxxxxxx,, care cenzurează f. mult.
    O seară bună !

  20. Da' ce-ai făcut, bai nene? spune

    XXXXXXX – Cenzurat admin

    Cum nu cenzurati, doamna Trăsnea? De ce nu apare acest link ?
    ADMIN: Ar fi chiar culmea sa promovam articolele altor publicatii.. nu credeti?

    1. Da' ce-ai făcut, bai nene? spune

      Pai dacă spun adevăruri, de ce sa nu le publicați? În comentariul lui @IOAN sunt 3 link-uri către publicatii/bloguri care pana la urma sunt pareri/opinii legate de acest subiect!

      Ori nu-l înghițiți pe domnul V. Balanăscut, ori chiar sunt niște adevăruri în acel articol (și cu siguranță sunt)!!!

      Sau ce, nu va lăsa parintele director șarpele cu ochelari sa-l promovați?

      De ce nu-i luați un interviu lui Mihoc sa sa-l întrebați direct despre acuzele aduse preoților, fraților lui intru slujire? Cum poate afirma ca diavolul sta in doctori și asistente la SJN? Și cel mai important: pana la urma, în toala aceasta tevatura, e problema sau contra Teofan?

      Sa va vad! Spor la cenzura!

      1. Da' ce-ai făcut, bai nene? spune

        PRO sau CONTRA lui Teofan, asta-i întrebarea! Sau se pune de-o Episcopie a Neamtului care sa fie Stavropighie Patriarhală (hai ca v-am spus prea mult)!

    2. Da' ce-ai făcut, bai nene? spune

      De fapt, n-ar fi culmea deloc! Pana la urma, asta ați făcut, ați copiat acest articol de pe un alt site! Dacă nu e link-ul direct, nu se pune?

  21. Da' ce-ai făcut, bai nene? spune

    Mi s-ar fi părut normal sa publicați dreptul la replica al domnului Chirila în prima pagina, sa se reactualuzeze tema articolului preluat si promovat de dumneavoastră! Mai ales ca este asumat de o persoana, semnatara a acelui comunicat, ce a încins spiritele în cadrul, de altfel foarte liniștitei, parohii Adormirea.

    Sper ca măcar cu derularea procesului sa ne țineți la curent (sau proceselor, cel puțin 1000 ce vor fi intentate de Mihoc).

    Pana la urma, faceți interviul? Aveți curaj (deontologic și profesional de altfel) sa puneți câteva întrebări incomode? Sau rămânem la stadiul „copy-paste” și-atât, sa nu deranjam!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate