Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.
Search
miercuri 26 septembrie 2018
  • :
  • :

Curs de formare a profesorilor de la „Conta”, în Praga

Lumea este ca o carte, iar cel ce nu călătoreşte citeşte doar o pagină…” spunea atât de frumos Sf. Augustin.

Posibilitatea de a întâlni oameni din diferite colţuri ale Europei, sau ale lumii, şi a lua contact cu alte culturi şi tradiţii trezeşte în sufletul fiecărui individ un sentiment de apartenenţă la valorile universale ale umanităţii: multiculturalitatea, toleranţa, disponibilitatea de comunicare şi dorinţa de diseminare către ceilalţi. Toate aceste componente constituie matricea adevăratelor exigenţe ale omului contemporan, ale intelectualului.

În cadrul proiectuui Erasmus + Lets ITC, implementat de Liceul „Vasile Conta” Tîrgu Neamț, profesorii Oana-Mihaela Filip, Vasilica Aron și Romeo Roman au participat, la Praga, la un curs de învățare a limbii engleze, English for educators and administrative staff – A2.

Acest curs a fost organizat de ITC Praga, instituţie înfiinţată de Ministerul Educaţiei din Cehia, TC, cu o tradiție îndelungată și o experiență organizațională profesională, urmărind să ofere o educație lingvistică de bună calitate. Numitorul comun al tuturor activităţilor a fost dorința de a îmbunătăți abilitățile productive și receptive în limba engleză, prin îmbunătăţirea cunoștințelor  de vocabular și de gramatică (nivelul A2 al Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi).

Aceste aspecte au fost predate folosindu-se metodologiile cele mai moderne, ceea ce nouă, participanţilor, ne-a oferit șansa de a ne dezvolta o nouă atitudine în practica predării, de a explora o serie de idei pedagogice inedite.Programul Erasmus+, implementat de şcoala unde funcţionez ca profesor de discipline socio-umane, mi-a oferit oportunitatea de a învăţa limba engleză în chiar mijlocul Europei, la Praga, pe malul stâng al râului Vltava, într-o clădire, unde îşi are sediul ITC Internaţional, de unde am admirat, în momentele de respiro educaţional, frumuseţea, simetria şi modernismul capitalei Cehiei.

Şi cum curiozitatea trezeşte dorinţe, după cursuri porneam, alături de colegele mele, doamnele profesoare Vasilica Aron şi Oana Filip, pe bulevardele largi, unde am fost întâmpinaţi de castele, biserici şi clădiri realizate în cele mai diverse stiluri (gotic, neogotic, renascentist, baroc, neoclasic, art nouveau şi ultramodern), prin centrul istoric al Oraşului Vechi dominat de Biserica Tyn, zăboveam în faţa clădirii vechii primării cu al său ceas astronomic, ne minunam de cele mai frumoase privelişti oferite la Castelul din Praga, unde am asistat şi la ceremonia de schimbare a gărzii, coboram încet spre Mănăstirea Strahov, aflată la poalele colinei Petrin, şi dădeam frâu liber sentimentelor patriotice, pe strada Nerudova, nr. 5, în faţa Ambasadei României din Republica Cehă.

Cât priveşte cursurile, acestea s-au desfăşurat conform programului, începând de luni dimineaţa şi până vineri, sub coordonarea unei formatoare foarte agreabile. Cu bucurie îmi amintesc de prăjiturile, făcute chiar de ea,  pe care ni le-a adus în una din zile şi care au reprezentat un fragment interesant din gastronomia cehă. Totodată, am fost mândru să aflu că formatoarea noastră cunoştea opera lui Cioran şi asculta muzica lui Enescu şi Vladimir Cosma, admira Coloana Infinitului şi mai ştia că echipa de fotbal Steaua învinsese echipa pragheză Sparta. Chiar am fost mândru de patria mea şi de cultura românească! Şi ce frumos se vede România din străinătate!

Pe parcursul şederii şi formării noastre la Praga, reprezentanţii ITC Internaţional şi-au dovedit din plin profesionalismul. Gazde minunate, ne-au invitat la un tur al capitalei însoţiţi de un ghid, pauzele au fost momente plăcute în care socializam cu ceilalţi cursanţi, iar formatoarea a utilizat cele mai interesante strategii prin care ne-a provocat să descoperim calea dreaptă a comunicării în limba engleză, să reţinem, să inovăm şi să aplicăm. Evaluările formativă şi sumativă au fost flexibile, formatorul obţinând un feedback eficient al programului implementat şi apreciind ceea ce s-a reţinut şi utilizat corect în comunicarea curentă.

Auzim adesea ca lucrurile frumoase şi interesante durează puţin, şi nu pot fi de acord cu această aserţiune. Albinele culeg polenul şi îşi continuă zborul muncitoresc către alte flori, cu alte miresme. Am văzut, am cunoscut, am învăţat şi am posibilitatea să ofer şi altora din cunoaşterea mea. Un ciclu nesfârşit care se continuă în fiecare zi în care ajungem la catedră, în faţa elevilor noştri, într-un alt context şi cu o altă mireasmă cognitivă, poate, la fel de interesantă. Reflexia continuă cu speranţa unei alte provocări, într-un alt colţ de Europă.

 

Prof. Oana-Mihaela Filip

Prof. Vasilica Aron

Prof. dr. Ioan-Romeo Roman

 

 




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *