Realizările administrației Petru Zamfir în comuna Crăcăoani
Comuna Crăcăoani se află în zona centrală a județului Neamț și este străbătută de șoseaua naționala DN15C, care leagă municipiul Piatra-Neamț de orașul Fălticeni. Localitatea care numără în jur de 3.900 de suflete, este formată din 5 sate: Cracăul Negru, Crăcăoani (reședința), Magazia, Mitocu Balan și Poiana Crăcăoani.
În ultimii ani, administrația publică locală, sub coordonarea primarului comunei, Petru Zamfir, a făcut demersuri pentru dezvoltarea comunei, în folosul locuitorilor.
Astfel, în satul Crăcăoani se remarcă o serie de modernizări dintre care amintim: modernizarea totală a căminului cultural, modernizarea unui drum mocirlos, montarea de camere video, cu scopul de a se reduce gradul de infracționalitate. În cadrul școlii gimnaziale Crăcăoani, clădirea principală a fost extinsă. De asemenea, s-a modernizat centrul civic, s-a implementat o aducțiune de apă în lungime de 6 km, a avut loc înființarea centrului de consiliere pentru copii și părinți. Satul Crăcăoani beneficiază de o grădiniță modernă și de un after-school. Nu în ultimul rând, s-a realizat modernizarea iluminatului public în toate satele comunei, precum și sprijinirea materială și financiară a bisericii din sat.
În satul Cracăul Negru, în administrația Petru Zamfir a avut loc asfaltarea drumului comunal în lungime de 2,05 km, s-a realizat construirea celei mai moderne școli din mediul rural, construirea unor gabioane privind regularizarea albiei, montarea unui releu Vodafone, modernizarea interioară a căminului cultural, precum și sprijinirea materială și financiară a bisericii din sat.
Satul Magazia a beneficiat de modernizarea întregii clădiri a școli, de construirea unui dispensar, asfaltarea drumului comunal dintre Crăcăoani și Magazia de lungime 5 km, o rețea de canalizare de 3 km. De asemenea, s-a realizat modernizarea drumului spre Mitocu Balan, în lungime de 12 km și sprijinirea materială și financiară a bisericii din sat.
În satul Mitocu Balan s-a realizat balastarea drumului comunal și pregătirea pentru asfaltare. De asemenea, s-a implementat un proiect european pentru montarea de fibră optică, privind serviciile telefonice, s-a demarat pietruirea drumurilor sătești, prin lucrări specifice și s-a achiziționat și montat o troiță din lemn.
Pentru perioada 2016-2020, administrația Petru Zamfir are în vedere următoarele proiecte:
– extinderea și modernizarea iluminatului public în satele comunei;
– construirea zidurilor de beton în zonele de risc de inundații;
– amenajarea a doi torenți în satul Cracăul Negru;
– asfaltarea drumurilor comunale, iar cele sătești, înguste, betonate, în lungime totală de 15 km;
– întreținerea, prin pietruire, până la asfaltare sau betonare, a drumurilor nemodernizate;
– extinderea rețelei de canalizare în satele Cracăul Negru și Mitocu Bălan;
– construirea unui pod din beton dintre Crăcăoanii de Sus și centrul comunei;
– pavarea trotuarului în satul Crăcăoani de la biserică până la „Poarta Tarni”;
– continuarea sărbătorii Zilei comunei Crăcăoani – luna septembrie;
– înființarea unui ansamblu de cântece și dansuri populare, la nivelul comunei;
– continuarea Festivalului de tradiții de Crăciun și Anul Nou;
– încurajarea agenților economici, dar și a persoanelor fizice să investească în turism în comuna Crăcăoani, în condițiile în care administrația publică locală va rezolva problemele legate de infrastructura locală;
– construirea sau amenajarea unui centru social, pentru persoanele vârstnice;
– punerea în valoare a Mănăstirii Horaița, a Schitului Horăicioara, Schitul Bouleș, dar și a bisericilor din comuna;
Sa asfaltat numai un strat de 4 cm de asfalt. Care se va strica in 2-3 luni . Trecator fiind pe acolo compania care a asfaltat a inchis drumul principal fara a anunta poulatia si cand i-am intrebat de o ruta alternativa au inceput sa zica ca nu stiu . La monentul dat iam intrebat daca se asfalteaza corect numai 4 cm si au inceput cu replici ca nu e treaba mea cat de gros se toarna .
Pentru ca restul de bani pana la 15 cm grosime se inpart si iar noi avem de suferit si condus pe drumuri foarte rele.