Cadre didactice de la CSEI Târgu-Neamț, mobilități în cadrul proiectului „Magic Seen”

0

DISEMINĂRILE MOBILITĂŢILOR “SPECIAL EDUCATION NEEDS and ICT” şi “ SPECIAL EDUCATION AND AUTISM:HOW TO MANAGE CHALLENGING BEHAVIORS IN THE CLASSROOM”din cadrul proiectului ERASMUS + KA 101-078566:”MAGIC SEEN”

Profesor-educator Toma Mihaela

                                                         Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Târgu Neamţ                               

    În perioada 6-12 septembrie 2021, trei cadre didactice (prof. Toma Mihaela, prof. Mihăileasa Loredana şi prof. Damian Andreea) de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Târgu Neamţ au participat la a doua mobilitate:”Special Educationneeds and ICT” din cadrul proiectului “Magic Seen”.

Programul propus pentru cele şapte zile a constituit o serie de activităţi în cadrul cărora am asimilat cunoştinţe teoretice şi practice despre ICT, iar în partea a doua a fiecărei zile au avut loc vizite culturale, după cum urmează:

       În prima zi am făcut cunoştinţă cu ceilalţi participanţi, trei cadre didactice din România, oraşul Baia Mare, dar şi cu două grupuri de cadre didactice din Polonia. Fiecare grup şi-a prezentat prezentat ţara, oraşul şi instituţia de învăţământ din care provine, împărtăşind exemple de bune practici didactice. La final, am degustat produse tradiţionale, iar după-amiază am vizitat unele dintre obiectivele turistice propuse. În cea de-a doua zi, ne-a fost prezentată platforma Scratch, prin intermediul căreia am creat şi exersat animaţii ce pot fi aplicate cu succes în procesul educativ al elevilor cu dizabilităţi.
În completarea conţinutului acestei activităţi ne-au fost expuse şi demonstrate jocuri şi jucării educative ce pot fi implementate atât în procesul instructiv-educativ, cât şi terapeutic al elevilor cu dizabilităţi.

În cea de-a doua parte a zilei am vizitat lacul Vouliagmeni. În următoarea zi, am elaborat scenarii didactice, îmbunătăţindu-ne competenţele digitale prin intermediul platformei Scratch. De asemenea, am creat aplicaţii pe platforma LearningApps, ce pot fi implementate în demersul educaţional al elevilor cu dizabilităţi. Dupa-amiază, am vizitat Şcoala lui Aristotel, Olympieion, Stadionul Panathenaic şi am asistat la schimbul de gărzi de la Palatul Parlamentului.

Următoarea zi a debutat cu prezentarea teoretică şi practică de noi informații, privind crearea de fișe de lucru interactive și atractive pentru elevii cu dizabilități, prin utilizarea aplicației Liveworksheets. Am învățat cum să adaptam activitățile de evaluare în funcție de caracteristicile individuale şi de nivelul intelectual al fiecărui elev în parte. Vizitele culturale au fost la Roman Agora, muzeul Agora, Templele lui Hephaistos, Zeus, Ares.

În ziua a cincea am elaborat fişe de lucru, teste de evaluare atractive,prin intermediul aplicației Liveworksheets, ulterior, le-am împărtășit cu ceilalţi participanţi. Am învățat cum să le adaptam si cum sa le facem cât mai atractive si accesibile pentru copiii cu dizabilităţi. În ceea ce priveşte partea culturală, am vizitat Museum of GreekFolk Art și piaţa Monastiraki.

În ultimele două zile ale cursului, am creat pe platforma Kahoot jocuri educative, teste de evaluare, fişe de lucru individualizate în raport cu potenţialul cognitiv al fiecărui elev. Apoi, am vizitat portul Piraeus şi Catedrala Mitropolitană din Atena. La final, au avut loc evaluarea şi ceremonia de înmânare a certificatelor de participare la curs.

     În perioada 18-22 octombrie 2021, trei cadre didactice (prof. Toma Mihaela, prof. Mihăileasa Loredana şi prof.Cojocariu Laura) de la de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Târgu Neamţ au participat la cea de-a treia mobilitate:”Special Education and autism: How managechallenging behaviors in the classroom” din cadrul proiectului ”Magic Seen”.

Activităţile planificate pe parcursul celor cinci zile s-au derulat astfel: în prima zi am desfășurat o serie de activități educative şi jocuri inovative care pot fi aplicate la clasele cu elevi cu autism. Ulterior, ni s-au prezentat noțiuni de baza cu privire la terapia ABA. În cea de-a doua zi am învăţat despre modalitatea de elaborare a planului terapeutic pentru intervenția centrată pe comportament, punându-se accent pe importanţa fiecărei etape.

În următoarea zi, am participat la o activitate în echipă, unde am avut de asociat cartonaşele cu exemple corespunzătoare fiecărei funcţii în parte. Ulterior, ne-au fost prezentate exemple de întărire şi pedeapsă pozitivă şi negativă şi ne-am implicat în discuţii libere despre acest subiect. Am expus exemple din practicile didactice proprii raportate la copiii cu CES cu care lucrăm. Ne-au fost prezentate şi demonstrate fişe de lucru ce pot fi aplicate copiilor cu CES, simulând secvenţe didactice prin intermediul jocului de rol şi am primit câte un model de plan terapeutic.

În ultimele două zile ale acestui curs ne-au fost prezentate modalităţi de întocmire a contractelor comportamentale și o serie de strategii de predare: NET , SHAPING , SELF-MONITORING. În ultima zi a cursului a avut loc evaluarea obiectivelor atinse în urma participării la cursul de formare, precum și înmânarea certificatelor.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate