Casa de Pensii Neamț: Noutăți privind plata ajutorului de deces

0

Potrivit dispozițiilor art.XIX din O.U.G. nr.32/2020, începând cu data de 31 martie 2020 ajutorul de deces se acordă, în cazul decesului asiguratului, pensionarului sau al unui membru de familie care nu era asigurat ori pensionar la data decesului – după caz, doar pe baza următoarelor documente transmise fie cu serviciile poștale, fie în format electronic:

a) cerere pentru acordarea
ajutorului de deces, potrivit modelului prevăzut în Anexa nr. 11 la Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 257/2011, cu completările ulterioare;

b) copia certificatului de deces;

c) copia actului de identitate al
solicitantului;

d) copia actelor de stare civilă
ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau,
după caz, a actului care atestă calitatea de tutore, curator, mandatar;

e) copia dovezii/declarației pe
propria răspundere că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces;

f) copia actului medical emis sau
vizat de medicul expert al asigurărilor sociale, prin care se atestă boala care
l-a făcut inapt și data ivirii acesteia, în cazul copilului inapt în vârstă de
peste 18 ani – dacă este cazul;

g) copia adeverinței care să
certifice că, la data decesului, membrul de familie cu vârsta cuprinsă între 18
și 26 de ani urma o formă de învățământ organizată potrivit legii – dacă este
cazul;

h)
adeverința care atestă calitatea de asigurat în sistemul unitar de pensii
publice, până la data decesului, eliberată și semnată de angajator – dacă este
cazul.

Cererea, însoțită de
documentele menționate anterior se poate
transmite
:

 A. Prin intermediul serviciilor poștale – către Casa Județeană de Pensii Neamț – Piatra-Neamț, str. Calistrat Hogaș, nr.24, județul Neamț,

 B. Scanat la următoarele adrese de e-mail:

Menționăm
că aceste prevederi încetează în termen
de 60 de zile de la data încetării stării de urgență.

PLATA
DREPTURILOR AFERENTE SE VA REALIZA PRIN MANDAT POȘTAL SAU ÎN CONT CURENT, ÎN
FUNCȚIE DE OPȚIUNEA SOLICITANTULUI.

  • Casa Județeană de Pensii Neamț, Biroul Comunicare, Relații Publice și Informatică                                                                                                                   

Sursa: ZiarPiatraNeamt.RO

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate