ITM Neamț: Asigurarea transparenței veniturilor salariale

0

 

Potrivit art. 33 alin. (1) din Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice toate autoritățile și instituțiile publice enumerate la art. 2 alin. (1) si (3) vor publica la sediul propriu și pe pagina proprie de internet, în datele de 31 martie și 30 septembrie ale fiecărui an, și vor menține publicată o lista a tuturor funcțiilor din autoritățile sau instituțiile publice respective ce intră în categoria personalului plătit din fonduri publice.

Lista trebuie să cuprindă următoarele elemente:

  • salariul de bază, solda funcției de baza/salariul funcției de bază, indemnizația de încadrare sau indemnizația lunara, după caz;
  •  tipul, baza de calcul, cota procentuală, valoarea brută a sporurilor, compensațiilor, adaosurilor, primelor și premiilor eligibile pentru fiecare funcție, precum și baza legala a acordării acestora;
  • valoarea anuala a voucherelor de vacanță care urmează să fie acordate pentru o perioada lucrata de un an, precum și baza legală a acordării acestora;
  •  valoarea anuala a indemnizației de hrana care urmează să fie acordată pentru o perioadă lucrată de un an, precum și baza legală a acordării acesteia;
  • orice alte drepturi în bani și/sau în natura, dacă este cazul, precum și baza legala a acordării acestora;
  • orice informații cu privire la posibile limitări ale venitului salarial, precum și baza legala a acestora.

Verificarea respectării acestei obligații intra în competenta Inspecției Muncii. Nerespectarea prevederilor legale menționate anterior atrage răspunderea contravenționala a conducătorului autorității sau instituției publice în cauza și se sancționeaza cu amendă între 5.000 lei și 10.000 lei.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate