Primăria Tirgu Neamț va plăti dobânzi și rate până în anul 2026.

1

În perioada 16.07.2012-25.07.2012 a fost efectuat un audit public inten la nivelul Primăriei orașului Tîrgu Neamț.  Perioada supusă auditului a fost 1.01.2009-10.06.2012.
Am vrut sa facem un articol in care sa va expunem neregulile constatate de acest audit in ultimii ani de guvernare locala Arnautu dar neregulile sunt atat de multe incat si daca dam al oparte pe cele mai putin importante tot va trebui sa vi le prezentam in episoade si vom incepe cu primele :

Iregularități

  • Registrul-inventar nu există

Cauzele absenței Registrului-inventar sunt date de faptul că persoanele responsabile cu completarea Registrului-inventar nu cunosc metodologia de completare, nu există un sistem de perfecționare a pregătirii profesionale a personalului din departamentul financiar-contabil, inexistența procedurilor de lucru scrise și formalizate. Ca urmare, nu nu sunt posibile identificarea și controlul, în orice moment, ale tuturor elementelor patrimoniale inventariate, accentuându-se riscul de fraudă.

Termenul limită de reglementare a problemei este 30.11.2012.

  • Registrul Cartea Mare nu există

Din observarea directă realizată de auditorii interni pe teren s-a constatat că nu există registrul cartea mare. Consecințele sunt creșterea riscului de fraudă și denaturarea imaginii patrimoniului public și privat al entității. Completarea Registrului Cartea Mare are ca termen limită data de 30.11.2012.

  • Contabilitatea imobilizărilor și investițiilor – personal nepregătit

Pentru evaluarea activității auditabile, echipa de auditori interni a solicitat câte un interviu atât doamnei Ecaterina Iosub, director executiv, cât și doamnei Carmen Tanase, șef de birou în cadrul departamentului financiar-contabil, intreviuri din care a rezultat că metodologia de evidență a imobilizărilor și investițiilor nu este cunoscută de personalul de execuție și nu există personal pregătit desemnat pentru această activitate.

  • Activitatea compartimentului specializat în achiziții publice a funcționat cu deficiențe în perioada 1.01.2009-10.06.2012

În perioada 1.01.2009-10.06.2012 s-au făcut achiziții directe fără selecții de oferte, fără comandă fermă sau contract. Răspunderea revine persoanei care a ocupat funcția de coordonator departament în perioada menționată.

  • Constatări negative privind elaborarea și utlizarea programelor de achiziții publice în perioada 1.01.2009-10.06.2012

Aspectele negative sunt evidențiate de modul empiric, nefundamentat pe calcule tehnico-economice, a stabilirii valorii achizițiilor de către Primăria Orașului Tg. Neamț în perioada 1.01.2009-10.06.2012, valori care au fost apreciate în cvasitotalitatea cazurilor peste prețul de piață. Aceasta a condus la încheierea de contracte supraevaluate, în dezavantajul bugetului public al Primăriei Tg. Neamț.

Amintim câteva cazuri:

  • SC SYMMETRICA SRL Suceava, cod fiscal 6552535, reprezentată legal de Bobu Sebastian, director general

Lucrări de execuție pentru reabilitarea și amenajarea trotuarelor din Tg.Neamț – 1.983.544 lei fără TVA, contract 144/21.10.2009

  • SC IASICON SA Iași, cod fiscal 1957821, reprezentată prin Titel Sinescu, director general

Suplimentarea sistemelor clasice de încălzire care utilizează energie solară – Grădinița cu program prelungit nr. 2, Tg. Neamț – 97.513 fără TVA

Reabilitarea și amenajarea parcărilor pe raza orașului Tg. Neamț, contract nr. 67/10.06.2011, 3.958.590 lei fără TVA, durata de 12 luni, garanția de bună execuție 5% din prețul contractului fără TVA.

  • GREEN TERA CONSULT INTERNATIONAL SRL, contract 153/27.09.2010

Reabilitare parc  central Tg. Neamt, 319.740,49 lei fara TVA

  • SC ELECTRONUL PIAF SRL BACĂU

Reparatii asfaltice la străzi, trotuare, terenuri de sport și parcări în orașul Tg. Neamț, 866.790 lei, contract 152/27.09.2010

  • SC ELBA COM SA TIMISOARA, director general Romulus Povian

Iluminat stradal cu leduri în Tg. Neamț, contract 94/05.09.2011, 1.846.321 lei fara TVA

 PRIMUL CAZ: SC SYMMETRICA SRL Suceava

  • SC SYMMETRICA SRL Suceava, cod fiscal 6552535, reprezentată legal de Bobu Sebastian, director general

Lucrări de execuție pentru reabilitarea și amenajarea trotuarelor din Tg.Neamț – 1.983.544 lei fără TVA, contract 144/21.10.2009

Iregularități:

  • Firmele GREEN TERA CONSULT INTERNATIONAL SRL, CALCARUL SA POJORATA, AG SAN INVEST SRL TG. NEAMȚ, participante la licitație aveau relații contractuale cu Primăria Tg. Neamț, existând suspiciunea unei licitații trucate.
  • Prețul antecalculat pe mc de pavaj este de 348,56 lei fără TVA, un preț exagerat în condițiile în care 8% din acest preț sunt cheltuieli indirecte declarate de câștigătorul lucrării; manopera pe mc de pavaj este 45 de lei, iar pretul materialului pe mc este 275,04 lei, la fel de exagerate.
  • S-au luat în calcul prețuri supraevaluate, mai mari de 3-4 ori decât prețurile de pe piața materialelor de construcții
  • Către Symmetrca s-au efectuat plăți în valoare de 1.751.477, 21 lei din credit BCR, pentru care primăria Tg. Neamț va plăti dobânzi și rate până în anul 2026. Sumele achitate către Symmetrica au fost efectuate în baza unor situații de lucrări nejustificative ce nu au echivalent pe teren.

Consecințele acestor iregularități se concretizează în paguba de cel puțin 1.751.477, 21 lei produsă primăriei Tg. Neamț. Responsabile pentru această situație sunt persoanele care au îndeplinit în perioada 1.01.2009 – 10.06.2012 atribuțiile de ordonator principal de credite, director economic, șef birou departament financiar-contabil, consilier juridic, șef birou tehnic-investiții, membri în comisia de evaluare, delegatul beneficiarului care semnează situațiile de lucrări și membrii în comisia de recepție.

Executantul va trebui să prezinte documentele de justificare a situațiilor de lucrări decontate în valoare de 1.751.477, 21 lei.

Va urma…

1 Comentariu
  1. mircea spune

    POATE SA STEA in cap domnu primar HARPA,CA NU ARE OAMENI PREGATITI PROFESIONAL SA FACA ORDINE FINANICARA IN PRIMARIE.NU CU PROSTI SCOLITI PE BANI ,,….LA FACULTATI ..GEN PETRE ANDREI SAU DIMITRIE CANTEMIR SE OBTINE PERFORMANTA PROFESIONALA DE CARE ARE NEVOIE INSTITUTIA PRIMARIEI !A AVUT GRIJA DOMNU ARNAUTU SA UMPLE PRIMARIA DE INCOMPETENTI CA SA-I MEARGA BINE LUI ,SI SA NU MAI STIE NIMENI CE A FACUT ACOLO!UNDE SUNT SPECIALISTII IN DOMENIU S A FACA REGULA IN ACTE SI IN PRIMARIE????????????///II ADUCE DOMN ARSENE DE PE UNDEVA ??Asta e problema!NU VAD REZOLVARE LA NICI O PROBLEM A IN URMA PLECARII LUI ARNAUTU DECEBAL.CU ACEEASI OAMENI SE VOR OBTINE ACELEASI REZULTATE!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate