Demersuri pentru o nouă variantă de ocolire a orașului Târgu-Neamț. Traseu:

1

Autoritățile publice locale din Târgu-Neamț vor să facă o nouă variantă de ocolire, în partea de nord- est a orașului, care ar contribui la decongestionarea traficului.

foto arhivă- intersecția de la Policlinică/ Târgu-Neamț

În acest sens, Primăria a trimis o notă de fundamentare către Ministerul Transporturilor, privind necesitatea și oportunitatea realizării proiectului pentru elaborarea studiului de fezabilitate. Proiectul „VARIANTA DE OCOLIRE A ORAȘULUI TÂRGU-NEAMȚ, JUDEȚUL NEAMȚ”  ar urma să fie finanțat prin Compania Națională a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare 2014- 2020, pe Axa Prioritară 2. Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient.

Varianta de ocolire propusă are o lungime aproximativă de 10 km, pe următorul traseu: DN 15 C Km 40+600 -intersecția cu str. Valea Seacă -intersecția cu str. preot Vasile Ignătescu – intersecția cu DJ 155 I km 2+600 intersecția cu str. Măriuca – intersecția cu Str. Unirii – intersecția cu Str. Blebei – intersecția cu Râul Ozana (pod nou)- intersecția cu str. Daciei și str Prundului- intersecția cu DN 15 B Km49+750 Islazul Aerodrom – intersecția cu DC 7 Km 2+300 – intersecția cu DN15 C km 46+980 (capăt traseu variantă de ocolire).

Centura ocolitoare este gândită să aibă două benzi de circulație, cu lățimea platformei de 12,00 m cu partea carosabilă de 7,00 m și 2 acostamente de 2,50 m, ne-a precizat Daniel Harpa, primarul orașului Târgu-Neamț.

La ora actuală, orașul Târgu-Neamț este tranzitat de un trafic auto greu și foarte intens, datorită celor două drumuri naționale care tranzitează orașul prin zona centrală a acestuia, de la Sud la Nord: DN 15C Piatra Neamț – Bălțătești – Târgu Neamț – Boroaia – Fălticeni și de la Vest la Est : DN 15B: Poiana Largului – Pipirig – Târgu Neamț – Timișești – Cristești – E85.

Foarte des, se crează ambuteiaje care pun nervii șoferilor la încercare. De asemenea, numărul mare de autoturisme nu mai coincide cu infrastructura rutieră , gândită să fie practică pentru un număr mult mai redus de mașini. Dacă mai adăugăm creșterea gradului de poluare și riscurile majore de producere a unor accidente rutiere, este clar că noua variantă de ocolire a orașului ar contribui substanțial la diminuarea traficului intens.

Necesitatea realizării acestei investiții este clară, o nouă centură ar contribui enorm la descongestionarea traficului în orașul Târgu-Neamț.

S-a avut în vedere că, în anul 2021, s-au înregistrat 41.000 autovehicule/ sens.  Varianta propusă este o soluție viabilă pentru un trafic în condiții de siguranță și confort și care să corespundă din punct de vedere tehnic reglementărilor tehnice în vigoare, ne-a precizat primarul Daniel Harpa.

Valoarea estimată pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, P.T.E., P.A.C. „Varianta de ocolire a orașului Târgu – Neamț, județul Neamț” are o valoare estimată la 5.903.200,00 lei cu TVA. Acesta este primul pas concret,  elaborarea documentației tehnico-economică aferentă obiectivului de investiții de infrastructură rutieră de interes local/ județean, ce urmează a fi depus spre finanțare în perioada de programare 2021 – 2027 și anume pentru „Varianta de ocolire a orașului Târgu – Neamț, județul Neamț”.

Perspectiva execuției Autostrăzii A 8 – Unirii (Târgu Mureș- Leghin- Târgu Neamț- E85- Iași – Ungheni) creează o bună oportunitate pentru realizarea acestei variante de ocolire a orașului prin partea de Nord- Est, în regim de drum național. Astfel, tot traficul greu, precum și o parte din traficul rutier ușor, va putea fi dirijat spre A8 și de pe A8, pe această variantă de ocolire, prin inelul de descărcare și conectivitate la A8 de la Săcălușești- comuna Agapia.

Andreea Trăsnea

1 Comentariu
  1. olo spune

    V-ATI TREZIT SI VOI DUPA 30 DE ANI CA E NEVOIE DE O CENTURA OCOLITOARE.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate