Începe evaluarea directorilor și directorilor adjuncți din școli și licee

0

Anual, activitatea managerială a directorilor și directorilor adjuncți din școli și licee este evaluată. Pentru evaluarea activității manageriale, perioada minimă de ocupare a funcției de conducere este de 90 de zile calendaristice.

În acest sens, la sediul ISJ Neamț, a avut loc joi, 8 iunie, o ședință la care au fost convocate toate persoanele cu funcție de conducere din unitățile din învățământ. Potrivit domnului Țedli Ilie, inspector școlar specialitate management instituțional, evaluarea se face anul acesta după o metodologie nouă, motiv pentru care, pentru detaliere, explicații suplimentare, conducerea inspectoratului a decis o întâlnire cu directorii.

Evaluarea activității manageriale desfășurate de directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ de stat este realizată de către o comisie de evaluare, organizată pe subcomisii, constituită la nivelul inspectoratului școlar, prin decizie a inspectorului școlar general, în următoarea componență:

(a) președinte, – inspector școlar general adjunct/inspector școlar;
(b) 4 membri în fiecare subcomisie – inspectori școlari pentru management instituțional, inspectori școlari;
(c) 1-2 secretari, care asistă la activităţile comisiei, dar nu se implică în evaluarea candidaţilor – personal din aparatul propriu al inspectoratului școlar.
Numărul subcomisiilor se stabilește de către fiecare inspectorat școlar, în funcție de numărul directorilor și directorilor adjuncți evaluați.

Evaluarea cuprinde trei etape:

a) Autoevaluarea activității manageriale este realizată de fiecare persoană care ocupă/a ocupat o funcție de conducere pe o perioadă mai mare de 90 de zile, doar prin completarea Fișei de (auto)evaluare și elaborarea raportului argumentativ prin care se motivează punctajele înscrise în rubrica autoevaluare din fișa de (auto)evaluare. Raportul argumentativ și Fişa de (auto)evaluare, în format letric se depun, conform procedurii de evaluare elaborate de fiecare inspectorat școlar, împreună cu o copie a fișei postului la registratura inspectoratului școlar.

b) Evaluarea de etapă a activităţii manageriale desfășurate de directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ de stat și din cadrul Palatului Național al Copiilor se realizează conform unei proceduri de evaluare și a unui calendar de desfășurare a evaluării stabilite de inspectoratele școlare/Ministerul Educației Naționale, în această etapă realizându-se consultări cu personalul didactic și nedidactic al școlii/Palatului Național al Copiilor, organizația sindicală din școală/Palatul Național al Copiilor, autoritățile locale și directorul unității de învățământ în cazul evaluării directorului adjunct și se elaborează un raport de etapă.

c) Stabilirea punctajelor şi acordarea calificativului pentru activitatea managerială desfășurată de directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ de stat și din Palatul Național al Copiilor este realizată de comisia de evaluare pe baza fișelor de (auto)evaluare, a rapoartelor

Comisia de evaluare stabilește punctajele și calificativele aferente și le consemnează într-un raport justificativ. Raportul de etapă și raportul justificativ, împreună cu fișele de evaluare completate și semnate de toți membrii comisiei, sunt înaintate spre aprobare inspectorului școlar general, respectiv directorului general al direcției generale care coordonează activitatea educativă extrașcolară din cadrul Ministerului Educației Naționale,în cazul Palatului Național al Copiilor.

În procesul de evaluare pot fi luate în considerare și rezultate ale altor evaluări externe din perioada analizată prin diferite tipuri de inspecție (inspecţie şcolară, evaluare instituţională, rapoarte ale Corpului de Control al Ministrului Educației Naționale, note informative etc.), dacă acestea există şi sunt corelate cu atribuțiile din fișa postului.

 Rezultatul evaluării se concretizează in acordarea calificativului anual, astfel: 
a) 85 – 100 puncte: calificativul “foarte bine”;
b) 70 – 84,99 puncte: calificativul “bine”;
c) 60-69,99 puncte: calificativul “satisfăcător”, situatie in care va avea loc monitorizarea reevaluarea la un interval de 3-6 luni;
d) sub 60 puncte: calificativul “nesatisfacător”.

În situația acordării la evaluarea anuală a calificativului “nesatisfăcător” unui director/director adjunct, acesta este eliberat din funcție și îi încetează de drept contractul de management educational încheiat cu inspectorul școlar general. Persoana care a primit calificativul anual “nesatisfăcător” nu va fi numită prin detașare în interesul învățământului în funcția de director/director adjunct.

În perioada 2-6 octombrie va avea loc depunerea contestațiilor, care va fi soluționată de o echipă formată din inspectori școlari care nu au participat la evaluare. Rezolvarea contestațiilor se va desfăşura în perioada 9-12 octombrie, iar în 13 octombrie va avea loc aprobarea punctajului final și a calificativului de către Consiliul de administrație al ISJ Neamț. Acestea vor rămâne definitive și vor putea fi atacate doar în contencios.

Calendarul evaluării activității manageriale desfășurate de directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar din județul Neamț

PERIOADA/DATA

ACTIVITĂȚI

1-6 iunie 2017

– Inspectoratul școlar elaborează fișa de (auto)evaluare pentru director/director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar.

– Elaborarea procedurii de evaluare a activității manageriale desfășurate de directorii și directorii adjuncți.

– Stabilirea calendarului evaluării activității manageriale desfășurate de directorii și directorii adjuncți.

7 Iunie 2017

– Aprobarea, în cadrul consiliului de administrație al inspectoratului școlar, a fișei de (auto)evaluare, a procedurii de evaluare și a calendarului evaluării activității manageriale desfășurate de directorii și directorii adjuncți.

– Constituirea la nivelul inspectoratului școlar a comisiei de evaluare, organizată pe subcomisii, prin decizie a inspectorului școlar general.

9 iunie 2017

– Postarea pe site-ul inspectoratului școlar a următoarelor documente:

  • Metodologia privind evaluarea anuală a activității manageriale desfășurate de directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar;

  • Fișele de (auto)evaluare;

  • Procedura de evaluare a activității manageriale desfășurate de directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar;

  • Calendarul evaluării activității manageriale desfășurate de directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar.

– Secretarul comisiei de evaluare, anunță în scris, la adresa de domiciliu, persoanele care au ocupat o funcție de conducere la nivelul unităților de învățământ pe o perioadă mai mare de 90 de zile și care, la data evaluării, nu mai dețin această funcție, cu privire la demararea procedurii de evaluare a activității manageriale, pentru perioada în care au ocupat funcția de conducere respectivă.

ETAPELE DE EVALUARE

a. Autoevaluarea activității manageriale (director/director adjunct)

29-30 iunie 2017

– Directorul/directorul adjunct depune la registratura inspectoratului școlar, în format letric, fișa de (auto)evaluare și raportul argumentativ (după modelul elaborat de inspectoratul școlar) prin care se motivează punctajele înscrise în rubrica autoevaluare din fișa de (auto)evaluare, împreună cu o copie a fișei postului și un CD care conţine, scanate, documentele justificative pentru punctajele înscrise în rubrica autoevaluare.

b) Evaluarea de etapă (subcomisia de evaluare)

3 iulie – 31 august 2017

– Realizarea consultărilor cu personalul didactic și nedidactic al școlii, cu organizația sindicală din școală, cu autoritățile locale șidirectorul unității de învățământ în cazul evaluării directorului adjunct.

– Elaborarea unui raport de etapă, semnat de toți membrii subcomisiei.

c) Stabilirea punctajelor şi acordarea calificativului (comisia de evaluare)

4- 8 septembrie 2017

– Comisia de evaluare stabilește punctajul și acordă calificativul pe baza fișelor de (auto)evaluare, a rapoartelor argumentative, a rapoartelor de etapă, a documentelor justificative de pe CD, a rezultatelor altor evaluări externe din perioada analizată prin diferite tipuri de inspecție (inspecţie şcolară, evaluare instituţională, rapoarte ale Corpului de Control al Ministrului Educației Naționale, note informative etc.), dacă acestea există și sunt corelate cu atribuțiile din fișa postului.

– Consemnarea punctajelor și calificativelor aferente în raportul justificativ;

– Raportul de etapă și raportul justificativ, împreună cu fișele de evaluare completate și semnate de toți membrii comisiei, sunt înaintate spre aprobare inspectorului școlar general.

11 – 15 septembrie 2017

– Aprobarea punctajelor și a calificativelor de către inspectorul școlar general.

18– 29 septembrie 2017

– Comunicarea calificativelor.

2- 6 octombrie 2017

– Depunerea contestațiilor.

9-12 octombrie 2017

– Rezolvarea contestațiilor.

13 octombrie 2017

– Aprobarea punctajului final și a calificativului de către Consiliul de administrație al ISJ Neamț.

16 – 18 octombrie 2017

– Comunicarea către contestatari, în scris, a punctajului și calificativului final.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate