11 februarie, Ziua Numărului Unic de Urgențe 112

0

Pe 11 februarie se sărbătorește Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgenţe 112, ce reprezintă sistemul tehnic şi organizaţional al recepţionării şi transmiterii apelurilor de urgenţă pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordine publică, proprietatea publică sau privată, ori mediul înconjurător.

Anul acesta, Ziua Europeană 112 este dedicată studenţilor beneficiari ai programelor de mobilitate universitară ERASMUS, cu accent pe o mai bună informare şi conştientizare a acestora. În anul academic 2012 – 2013, 268.143 studenţi au călătorit în alte state Europene în scop educaţional sau în cadrul diferitelor forme de pregătire

112Trebuie să conştientizăm cu toţii că numărul „112 nu este un simplu număr de telefon, ci un ajutor rapid pentru cei din jurul nostru, dependent de corectitudinea informaţiilor pe care le oferim.

Dacă sunaţi la „112”, trebuie să anunţaţi:

– Ce urgenţă aveţi;

– Locul evenimentului;

– Unde vă aflaţi;

– De la ce număr de telefon sunaţi;

– Cum vă numiţi.

Lucrul cel mai important este ca toate informaţiile să fie transmise cu calm, trebuie să evităm panica, deoarece astfel nu îi putem ajuta pe cei aflaţi în pericol, care pot fi chiar apropiaţii noştri. După furnizarea acestor date, trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puşi în legătură cu agenţia de urgenţă de care aveţi nevoie şi pentru a primi eventuale recomandări.

Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să sunaţi din nou. Rămâneţi calmi şi răspundeţi la toate întrebările; nu închideţi până când nu vi se spune.

Sunaţi la 112 doar dacă aveţi sau sesizaţi o urgenţă!

112România, printre statele Uniunii Europene cu cele mai bune performanţe în utilizarea numărului unic de urgenţă 112

 Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacţie (sub 10 secunde) şi o acurateţe sporită în a localiza apelanţii la numărul unic de urgenţă 112.

Ţara noastră face parte dintre cele 5 state membre care reprezintă exemple de bună practică.

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este organul central al statului, care administrează, exploatează, întreţine şi dezvoltă Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă.

Timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,68 secunde şi este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul unic de urgenţă.

În ce priveşte localizarea apelanţilor, aceasta se face in proporţie de 97,20% pentru reţelele de telefonie fixă şi de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate