Bun-platnici cu apometre separate, lăsați fără apă la robinete!

1

Marți, 19 mai, locatarii blocului G3 100 de pe strada Radu Teoharie s-au trezit cu robinetul secat, deși au investit bani în instalații de individualizare a rețelei de apă.

În urmă cu un an de zile, consumatorii târgnemțeni și-au pus apometre separat, pe casa scării, pentru a evita debranșarea din cauza rău platnicilor. Totuși, furnizorul ApaServ îi tratează la comun.  Din cauza a șapte proprietari (unii decedați, alții plecați din localitate sau cazuri sociale), blocul cu 100 de garsoniere a fost debranșat de la rețeaua de apă potabilă și de canalizare.

„Nu au pus niciun afiș să ne anunțe, ne-am trezit fără apă ieri (n.r. marți, 19 mai) la ora 4, deși avem apometre separat, deși suntem cu plata la zi. Dacă avem apometre scoase afară și sunt la zi, de ce să sufăr?! Nu e corect!”, ne-a spus un locatar.

Luați pe nepregătite, cei peste 100 de locuitori s-au văzut nevoiți să se înarmeze cu sticle și bidoane și să plece în căutarea unor cișmele pentru a-și procura apă de băut, de spălat, de făcut mâncare.IMG_3468

„Am o pensie de 5 milioane. Prima dată mă duc să plătesc facturile. Dacă rămân bani, mănânc, dacă nu, nu! Dacă mă credeți, dimineață m-am curățat cu șervețele umede! E posibil așa ceva? Au lua sticle de la școală să mă duc la cișmea că iau apă! Dacă anunțau, îmi strângeam apă să am!”;

„Nu știu de ce trebuie să suferi dacă ești cu factura la zi! Nu mi se pare normal. Mă duc să iau apă cu sticlele, nu știu de unde! Avem apometrele scoase pe hol, se poate opri doar la rău platnici!”;

„Ne chinuim! Aduc apă cu sticle de 2 litri de la o cișmea! Iși bat joc de noi! Nu au anunțat, nu au pus un afiș.  E strigător la cer!”

Locatarii sunt supărați, revoltați și hotărâți să ceară socoteală.

„Am fost chiar acum să plătesc apa. Ieri am aflat că sunt în bloc garsoniere ale unor persoane decedate, în care nu locuiește nimeni. Cred că au avut datorii mici, dar nefiind cine să le plătească, s-au acumulat penalități și au ajuns la sume mari. Apa nu este consumată! Dar nouă ne oprește apa! Nu se ia nicio măsură! Pentru penalitățile lor, stăm noi fără apă. Sunt în bloc oameni nevăzători. Cum să care apă de jos până la etajul 4?”

Asociația de Proprietari B Prim, prin intermediul căreia apa ajunge la locatari și banii  la ApaServ, a fost notificată că furnizarea de apă va fi sistată din cauza neplății debitului restant, în valoare totală de 25411,06 lei.IMG_3471

„Motivul sistării furnizării serviciilor de alimentare cu apă potabilă și de canalizare sunt datoriile acumulate la blocul G3 100. Avem două cazuri sociale care nu ni s-au luat în calcul, banii ăia nu îi scade ApaServ din sold, sume neachitate pe care nu le vom recupera niciodată. Nu ni s-a aprobat de către ApaServ să debranșăm doar răuplatnicii, deși sunt contorizați separat. Oamenii trebuie să înțeleagă, să vină să aducă banii, ca să putem da drumul la apă. Apa serv ne cere bani. De unde să-i luăm?  Trebuie să plătim 40% din suma totală ca să dăm drumul la apă azi. Am mai încasat bani, mai e nevoie de în jur de 170 lei. Vorbim din nou cu ei. Sperăm să fie înțelegere. Noi suntem intermediari între ApaServ și locatari”, precizează Adina Iosub, președintele Asociației de Proprietari B Prim.

IMG_3470Primarul Daniel Harpa consideră că decizia de a furniza târgnemțenilor apă potabilă și de canalizare prin societatea ApaServ a fost o greșeală: „Este o problemă în orașul nostru și nu numai. Părerea mea este că s-a făcut o mare greșeală când s-a renunțat la Acvaterm- societate care avea legătură cu Primăria. Am preluat din mers problemele cu reprezentanții ApaServ, care nu au nicio legătură cu primăria, nu ne sunt subordonați. Din punctul meu de vedere, trebuie neapărat luat o măsură la nivel național. Nu este normal ca persoanele care sunt cu plata la zi să îndure din cauza persoanelor care nu și-au plătit factura. Sunt motive și obiectve și subiective, de care cei de la ApaServ nu țin cont: persoane decedate, persoane plecate din localitate, cazuri sociale care nu au posibilități să achite, pierderi care se împart la toată lumea. Nu am nicio soluție legală. De trei ani de zile suntem într-o continuă discuție cu cei de la ApaServ. Ei nu știu decât să încaseze sau să închidă apa. Nu se gândesc la problemele reale cu care se confruntă locuitorii orașului. Singura soluție este o lege care să vină în sprijinul cetățeanului”.

În urma discuțiior dintre reprezentanții Asociației de Proprietari B Prim, primărie și ApaServ, după vociferările locatarilor revoltați de întreruperea apei și după apariția presei în locurile mai sunt menționate, furnizarea de apă potabilă și de canalizare la buni platnici a fost reluată în această după amiază. Au fost debranșați doar răi platnicii, de la instalația individualizată amplasată pe casa scării. Bineînțeles, disputele și nemulțumirile oamenilor puteau fi evitate dacă această decizie era luată de la bun început…

Andreea Trăsnea

1 Comentariu
  1. maria spune

    Dna Adina mergi si citeste apometrele si nu mai pune metri cubi de apa din burta la cei ce platesc,am inteles ca ti e frica de Bumbea de Didina de Anisoara Radu de etc ,ai politia care te poate insoti dar nu este vointa ,toti muncim si nu este normal sa platim ptr altii care fac pe a nebunii.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate