Centru Național de Informare și Promovare Turistică la Târgu Neamț

4


Intr-o conferință de presă organizată vineri, 16 ianuarie, oficialitățile locale au anunțat lansarea unui important proiect din domeniul turistic. Este vorba despre proiectul „Amenajare Centru Național de Informare și Promovare Turistică, oraș Târgu Neamț, județul Neamț”, finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2007 – 2013, Axa prioritară 5 „Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului”.

La conferința de presă au participat primarul Daniel Harpa, viceprimarul Traian Humulescu, city – managerul Vasile Apopei, Daniel Amihăilesei (manager de proiect), Dan Gavriloaie (președinte Asociația Valea Ozanei). Au fost invitați și alți reprezentanți ai instituțiilor de cultură și ong-urilor locale (prof. Elena Preda de la FundațiaCulturală „Ion Creangă”, Lidia Richter de la Biblioteca Orășenească, Ionela Lungu de la Asociația Meșterilor Populari din ținutul Neamț, Margareta Mihăilescu de la Casa Culturii „Ion Creangă”), care au intervenit în discuție cu sfaturi sau întrebări constructive.

„Suntem în discuții avansate și cu Primăriile Agapia și Vânători și Consiliul Județean, astfel încât ceea ce se întâmplă astăzi să fie doar începutul. Așa cum spuneam încă din 2012, șansa acestui oraș este turismul, activitățile culturale. Atât timp cât vom reuși să promovăm această minunată zonă, eu zic că rezultatele se vor vedea imediat”, a spus city-managerul Vasile Apopei.

Centrul Național de Informare și Promovare Turistică urmează să fie amenajat pe bvd. Ștefan cel Mare, la intersecția cu strada Serafim Lungu, vis-a-vis de Catedrala Adormirea Maicii Domnului. Unitatea va facilita accesarea informațiilor privind date de interes general referitoare la zona analizată și România, în vederea valorificării potențialului turistic local pe piața turistică națională și internațională.

Dintre obiectivele specifice ale proiectului, amintim: creșterea accesului turiștilor la informații, servicii turistice și evenimente desfășurate pe plan local, promovarea potențialului turistic, facilitarea schimbului de informații cu centre de informare din alte zone, valorificarea atracțiilor turistice din zonă în vederea creșterii economice, prin favorizarea apariției și dezvoltării operatorilor economici locali, transformând astfel areale cu competivitate economică scăzută în zone atractive pentru investitori.

„Slavă Domnului că am reușit să obținem finanțare pentru acest centru. Împreună cu ong-urile locale, vom face tot posibilul să convingem turiștii să vină în număr cât mai mare și să-i reținem în orașul nostru pentru o perioadă cât mai lungă (…) Vom demara procedura pentru a apropia de noi Consiliul Județean cu privire la Cetatea Neamț și la Casa Creangă – acele obiective pe care, știți foarte bine, ne chinuim să le aducem în administrarea noastră, pentru a dezvolta turismul local. Pe lângă această investiție, la Târgu Neamț surprizele vor continua în perioada următoare’, a spus primarul Daniel Harpa.

Cu o durată de implementare de 12 luni (17.12.2014 – 16.12.2015), proiectul ‘Amenajare Centru de Informare și Promovare turistică la Târgu Neamt” are o valoare totală de 504.811,60 lei, iar co-finanțarea eligibilă a Primăriei ajunge la 8.428, 18 lei.

Andreea Trăsnea

4 Comentarii
  1. uncetatean spune

    „Pe lângă această investiție, la Târgu Neamț surprizele vor continua în perioada următoare”, a spus primarul Daniel Harpa.”
    Le asteptam . Sa speram ca vor fi surprize placute , din care cu totii sa avem de castigat-profitat (nu doar unii ! ).
    „Atât timp cât vom reuși să promovăm această minunată zonă, eu zic că rezultatele se vor vedea imediat”, a spus city-managerul Vasile Apopei. ”
    Adevarat. Dar trebuie o promovare „legata” si cu „rasunet” . Legata in sensul de a uni toate atractiile turistice intr-o singur concept -idee , iar Rasunet – de gasit o metoda de impact (atat emotional , informational , cat si cu idei inedite – care sa aduca imbunatariri la atractiile din prezent , pentru a „sparge” monotonia si a starni curiozitatea) . Iar pentru a contura astfel de idei si a le pune in practica , cea mai buna metoda e aceea de consultare , de analiza a altor obiective turistice , observand concret cam care sunt inclinatiilor turistilor /pe ce se axeaza mai mult , si care ar fi trentul modernist cu care te poti relansa.
    Si am sa dau si cateva exemple , pentru a nu parea doar subiectiv in exprimare. Sa zicem Poiana Brasov – hai sa vad , sa analizez , care sunt frate obiectivele cu care sunt atrasi turistii in zona . Pai au baza de ski , au aia si aia . Ia sa vad , eu nu as putea sa le un si eu in practica (la o scara mai mica evident) , mizand pe un aflux de turisti ieseni (de exemplu) .
    Apoi , e zona Sighisoara – Ce are are tata zona asta de atrage ? Are obiective turistice cu caracter istoric , are aia si aia . Bun . Eu nu am si eu asa ceva. Ba da . Dar ?! Bun . Ia sa analizez si sa fur cateva secretute pe care acestia le au ca baza pentru a atrage turisti . Ia sa vad cum pot sa pun cap la cap un secretut de colo si unul de colo , si sa le inglobez intr-o idee pe un obiectiv pe care eu il detin , ca sa pot creste audienta.
    Am pensiuni care mai de care cu specialitati, am hoteluri -terase aspectoase , am manastirile din zona cu care ii pot atrage pentru a arata si o alta fata a zonei . Am si am .
    Dar am si zone care imi stau in paragina , care zag de atata timp si care nu le pun in valoare. De ce ? Pentru ca sunt nepasator sau pentru ca nu am stiut cum sa le leg de celelalte zone turistice . Gen parcul de sub poalele cetatii , zona de deal din vecinatate , zona oglinzilor (statiunea si imprejurimile) , am traseul dintre statiunea Oglinzi si Cetate ,unde am o panorama si un traseu care as fi putut sa-l exploatez , am un obiectiv unic ca vechime in Europa – un izvor cu apa sarata , pe care l-as putea amenaja si include la obiective turistice.
    Exemplele pot continua. Pot lega casa memoriala V. Micle de Casa Sadoveanu , printr-o idee superba cu care se poate starni curiozitatea . Etc etc .

    1. 11 spune

      In alte orase se vand bilete unice cu acces la cate 4-5 muzee.La noi nu s-ar putea pune in valoare bilete de 10-15 lei direct din parcare la Cetate si cu care s a s e poata vizita si casa V.Micle,si casa Creanga si muzeu la o singura vizita????

    2. 11 spune

      Chestiunea asta prin care dl primar vrea sa aduca Cetatea in administratia locala ,mi se pare exact ca si chestia aia cu..telegondola lui Arnautu care pleca din obor si ajungea la Baile Oglinzi!POVESTI!

  2. ionut78 spune

    Pai nu este un astfel de punct de informare jos la bazele cetatii, e construita acolo o casuta, care e inchisa tot timpu. DE ce nu folosesc acolo? Mai cheltuie bani pe amenajearea altui sediu. Cei care vor lucra acolo o vor face benevol, vor fi platiti de catre cine, primarie? Au un target pentru acest centru, daca nu si-l ating sa il inchida? Sau mergem pe principiu am facut si noi ceva…

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate