Proiectele eTwinning CONTeAză!

0

eTwinning facilitează accesul profesorilor din Europa la un mediu virtual de comunicare, colaborare, parteneriate, proiecte pentru elevi şi schimb de experienţă. Platforma www.etwinning.net este o comunitate care reuneşte cadrele didactice din şcolile europene. Lansată în 2005, drept componentă fundamentală a programului eLearning al Comisiei Europene, eTwinning a devenit parte integrantă a Erasmus+, Programul Uniunii Europene pentru Educație, Formare, Tineret și Sport din 2014.

În urma participării la Proiectul European Erasmus+ KA1 Let’s ICT! (Let’s Improve our Creative Teaching!), profesorii de limba engleză Lăcrămioara Ilica și Marta Cocîrță de la Liceul „Vasile Conta” din Târgu-Neamț colaborează cu profesori şi elevi din Polonia de la Școala „Niepubliczna Szkola Podstawowa Aurus w Warszawie” din Varşovia prin intermediul a trei proiecte pe platforma online eTwinning. 

Prin aceste proiecte eTwinning-Erasmus+, procesul de predare-învățare-evaluare are o nouă dimensiune europeană la nivelul liceului nostru.

1. Proiectul eTwinning “Christmas Letters of Friendship” s-a desfăşurat în perioada septembrie – decembrie 2017 şi a avut ca scop schimbul de scrisori şi felicitări de Crăciun în limba engleză între elevii români și polonezi. Elevii parteneri au învățat despre tradițiile și obiceiurile de Crăciun din Polonia şi România. Prin acest proiect s-au urmărit obiectivele: dezvoltarea competenţelor de comunicare în limba engleză; redactarea unor scrisori informale despre tradițiile și obiceiurile de Crăciun; îmbunătățirea competenţelor digitale ale elevilor, utilizând computerul, tabla interactivă Smart și spatiul virtual TwinSpace; îmbunătățirea abilităților sociale ale elevilor prin munca în echipă, comunicarea în limba engleză prin email, reţele de socializare şi în spaţiul virtual TwinSpace; îmbunătățirea competenţelor de dialog cultural și actualizarea cunostințelor de civilizație europeană. Elevii români şi-au făcut prieteni polonezi prin corespondenţă.

În acest proiect, elevii din clasele I A, a II-a C, a III-a A şi a IV-a B (cu vârste cuprinse între 7-10 ani) au scris “All about Me” pages şi au realizat felicitări de Crăciun, iar elevii din clasele a VI-a A şi a VIII-a A (cu vârste intre 10-14 ani) au scris Facebook pages şi scrisori de Crăciun, care au fost trimise în Polonia prin poștă. Elevii au fost emotionaţi şi foarte bucuroşi să trimită şi să primească felicitări şi scrisori de Crăciun. Elevii s-au întrebat: “Moş Crăciun trăieşte în Varşovia?” Felicitările şi scrisorile din Polonia au sosit în ultima săptămână de şcoală, chiar înainte de Crăciun! What a perfect timing!:-) Elevii din clasele a VIII-a C au cântat colinde în limba engleză, care au fost postate pe TwinSpace.

Elevii din cele două ţări partenere au gătit mâncare tradiţională de Crăciun. Elevii români (din clasa a VIII-a A) au pregătit mâncare tradiţională din Polonia: supă de sfeclă roşie, colţunaşi cu ciuperci şi turtă dulce iar elevii polonezi (din clasa a VII-a A) au pregătit mâncare tradiţională din România: ciorbă cu perişoare, sarmale şi cozonac.

Pe parcursul derulării proiectului, profesorii şi elevii au postat fotografii și secvențe video cu activitățile desfășurate pe platforma eTwinning, în spațiul TwinSpace. This project was magic like Christmas!

We enjoyed being part of this exchange and having the chance to share our thoughts through Christmas letters and cards!

It was an unforgettable experience to work on this project together! Thank you so much, dear Polish penfriends!: )

2. Proiectul eTwinning “Methodology Revisited, Revitalized and Re-energised – Follow-up and Working with Students” (octombrie 2017-mai 2018) și-a propus promovarea la orele de limba engleză a noilor metode europene de predare-învățare-evaluare, studiate la cursul de formare “Methodology Revisited, Revitalised & Re-Energised” – formator E.T.I. Malta (Executive Training Institute Malta) sub îndrumarea unui trainer profesionist – doamna profesor Valerie Zammit – în perioada 3-14 iulie 2017.

Acest proiect a avut ca obiective: motivarea elevilor de a învăța limba engleză; îmbunătăţirea competenţelor lingvistice ale elevilor; realizarea de diverse activități educative atractive prin utilizarea tehnologiei TIC; dezvoltarea abilităţii de a susţine un discurs interesant şi fluent în limba engleză; formarea deprinderilor de rezolvare corectă a exerciţiilor de gramatică; dragostea pentru literatura dramatică clasică; dezvoltarea gândirii creative, a imaginaţiei şi spontaneităţii; identificarea trăirilor emoţionale; dezvoltarea competenţelor digitale; implicarea elevilor în comunicarea interculturală; promovarea valorilor democraţiei, toleranţei și respectului pentru diversitate; creșterea gradului de deschidere față de nou și schimbare în educație.

Am dat un refresh şi am „energizat” elevii din clasele III-XII cu activităţi interesante şi antrenante la orele de limba engleză implementând următoarele teme:

  • „Get them Talking! Encouraging Our Ss to Speak” (Find someone who…; Engaging the Learner: What motivates today’s Ss? The classroom is…/A teacher is…; Bloopers!; Personal Files; Tell Us about…; Bingo; Tongue Twister Contest) – Grupul țintǎ: elevii claselor a VI-a B, VII-a B şi C, a VIII-a A şi a X-a A;
  • Using Videos for Learning and Speaking English („Always Misunderstood” – Mr Wind by Epuron) – Grupul țintǎ: elevii claselor a X-a B şi a XI-a B;
  • Grammar Practice Activities – Grupul țintă: elevii claselor V-X;
  • Drama, Role play and Simulations – Grupul țintǎ: elevii claselor III-XII;
  • Songs & Music & Their Learning Potential („Waiting for Love” by Avicii) – Grupul țintǎ: elevii claselor a XI-a A şi C;
  • Using Computers. Exploiting the Internet.Techno-Learn: YouTube, Video clips & Learning – Grupul țintǎ: elevii claselor a VII-a B şi a XII-a A.

Profesorii de limba engleză împreună cu elevii implicați în acest proiect au postat fotografii și secvențe video, însoțite de informații relevante despre activitățile desfășurate în clasă pe platforma eTwinning, în spațiul TwinSpace în fiecare lună. Acest proiect a avut un impact pozitiv asupra elevilor, profesorilor de limba engleză, profesorilor colegi din Liceul „Vasile Conta” din Târgu-Neamţ şi din Școala „Niepubliczna Szkola Podstawowa Aurus w Warszawie” din Varşovia, contribuind la optimizarea procesului predare-învăţare-evaluare prin utilizarea de noi metode, procedee şi tehnici europene şi la dezvoltarea competențelor metodice, lingvistice, digitale și interculturale. De asemenea, proiectul a contribuit la promovarea imaginii liceului nostru la nivel local, naţional şi european.

3.Proiectul eTwinning “Egg-citing Easter” s-a desfăşurat în perioada martie-aprilie 2018 şi au participat elevii din clasele IV-VIII (cu vârste cuprinse între 10-16 ani). Scopul proiectului a fost prezentarea obiceiurilor și a tradițiilor de Paște specifice României şi Poloniei.

Prin acest proiect s-au urmărit obiectivele: dezvoltarea conștiinței culturale și înțelegerea diferitelor valori și atitudini tipice țărilor europene; învățarea diferitelor tradiții și obiceiuri europene de Paște (conștientizarea diferențelor și asemănărilor dintre tradiții și obiceiuri europene); promovarea valorilor democraţiei, toleranţei și respectului pentru diversitate; dezvoltarea competențelor lingvistice ale elevilor; îmbunătățirea competențelor sociale ale elevilor prin munca în echipă şi colaborarea elevilor români cu colegii lor parteneri polonezi; dezvoltarea imaginaţiei elevilor; îmbunătățirea abilităților digitale utilizând computerul, aparatul de fotografiat, smartphone, CD player și programele Power Point/Prezi; dezvoltarea unor tehnici eficiente de prezentare a posterelor şi a proiectelor.

Mind you, this is the beginning of the Egg Wars”! 😉

Elevii parteneri au rezolvat patru sarcini:

  • TASK 1 Let’s have loads of Easter fun! What comes to your mind when you hear the word „Easter”? Can you feel the smell of spring or of Easter dishes? Can you see flowers or bunnies hopping all around? Elevii au creat Easter word clouds, quizzes, QR codes şi comic strips şi s-au distrat căutând ouă de ciocolată în timpul jocului Egg Hunt. Jocurile au fost atractive, elevii şi-au îmbogăţit vocabularul cu noi cuvinte şi expresii şi s-au remarcat prin creativitate şi spirit de competiţie într-o atmosferă plăcută.
  • TASK 2 How is Easter celebrated in our countries? Elevii au realizat şi prezentat videos şi proiecte în Power Point despre tradițiile și obiceiurile de Paște din România şi Polonia prin comparaţie. Au observat că există asemănări şi deosebiri între cele două ţări în legătură cu: sărbătorirea Ȋnvierii Domnului Iisus Hristos de către credincioşii ortodoxi şi catolici, meniul pregătit pentru masa de Paște şi petrecerea sărbătorii împreună cu familia.
  • TASK 3 Our Easter cooking book! Easter dishes look, smell and taste like heaven! Yummy, yummy in my tummy! Preparatele de Paşte sunt preferatele tuturor! Elevii au prezentat şi au împărtăşit cele mai bune reţete tradiţionale de Paște (drob, ciorbă si friptură de miel, peşte la cuptor, pască, cozonac) şi arta vopsirii şi încondeierii ouălor. Această sarcină a mărit apetitul elevilor şi i-a antrenat în redactarea cărţii noastre electronice cu reţete pentru Paşte!
  • TASK 4 How was your Easter? Elevii au făcut fotografii legate de petrecerea sărbătorii de Paște împreună cu familiile lor. O fotografie valorează cât o mie de cuvinte!

Profesorii de limba engleză şi elevii au postat fotografii, postere, filme și prezentări în Power Point în spațiul virtual TwinSpace. This project was egg-citingfor all of us! We had an egg-cellentEaster!

Activităţile acestor proiecte internaționale pe platforma eTwinning au fost ample, eficiente și de succes în parteneriat cu echipele de profesori de limba engleză şi elevi din România şi Polonia.

La aceste activităţi au participat în jur de 500 de elevi coordonaţi de 20 cadre didactice. Platforma eTwinning a avut un impact pozitiv asupra elevilor, care şi-au îmbunătăţit competenţele lingvistice şi digitale europene, determinând creşterea eficienţei şi calităţii activităţii didactice.

Rezultatele obţinute au demonstrat că în cadrul proiectelor eTwinning munca în echipă a cadrelor didactice Karina Cojocariu, Emanuel Bălan, Lăcrămioara Ilica, Marta Cocîrţă, Ecaterina Leu, Valentina Filip, Lucian Filip, Daniela Cristea, Teodora Toarcăş, Elena Puşcaşu şi Roman Manuela joacă un rol esenţial în motivarea elevilor de a studia cu pasiune limba engleză.

eTwinning reprezintă un mod ideal de a iniția colaborarea între școli europene. Aceste trei proiecte eTwinning ne-au ajutat să creăm o punte lingvistică între România şi Polonia, să cunoaştem tradițiile și obiceiurile de Crăciun şi de Paşte din Polonia și să punem bazele unei cooperări de “drum lung”! COUNT ON US!

Profesori: Lăcrămioara Ilica și Marta Cocîrţă

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate