Seria proiectelor continuă la Colegiul Tehnic “Ion Creangă” cu unul de tip KA1

0

Creșterea motivației elevilor pentru școală este un deziderat al cadrelor didactice de la Colegiul Tehnic “Ion Creangă” (CTIC) din Târgu Neamț, școală ce beneficiază de finanțare din partea Comisiei Europene în perioada 1 iulie 2018 – 30 iunie 2019, prin proiectul de tip KA1 intitulat „Metode creative de predare și formare pentru combaterea părăsirii timpurii a școlii și pentru o motivație mai bună a elevilor„.

Cursul a fost organizat în colaborare cu  organizația Quarter Meditation în localitatea Assen, un oraș în Țările de Jos, reședința provinciei Drenthe.

Echipa de proiect împreună cu formatorii

Șapte cadre didactice de la CTIC au urmat un stagiu de formare în străinătate, în perioada 21-27 octombrie 2018, în localitatea Assen din Olanda. Întâlnirea de lucru a reunit profesori din trei țări europene: Danemarca, Serbia și România.

Scopul proiectului este creşterea nivelului de înţelegere a fenomenului abandonului şcolar şi a modalităţilor  de combatere a acestuia, precum și  îmbunătățirea competențelor pedagogice (deoarece participanții își vor împărtăși noile cunoștințe cu elevii și ceilalți colegi printr-o serie de sesiuni de diseminare) și aplicarea acestora la ore.

Obiectivele pe care noi ni le-am propus când am ales și am depus acest proiect au fost reducerea abandonului şcolar, creșterea promovabilității elevilor, elaborarea unei strategii pe termen lung pentru reducerea absenteismului, creşterea prestigiului organizaţiei la nivel local și naţional.

Ceea ce ne-a captivat  în această mobilitate a fost înțelegerea de către participanți a conceptului de învățare activă (învățarea prin activități practice desfășurate în alte medii decât sala de clasă – muzee, orașe, agenți economici, centre de cercetare etc.), precum și recunoașterea importanței și beneficiilor acestui proces.

De asemenea, cadrele didactice de la Colegiul Tehnic Ion Creangă  au fost familiarizate cu o serie de instrumente de predare utilizând TIC, cum ar fi: povestiri digitale (storytelling), diverse aplicații  pentru telefon mobil  etc., evidențiindu-se efectul motivațional al acestora asupra elevilor. Cursul a mai urmărit și înțelegerea importanței promovării abilităților de comunicare în orice domeniu educațional.

Metodele prezentate (Mind-Map, Stop Motion sau Treasure hunting) în cadrul cursului au fost dinamice, atractive și creative, antrenând foarte bine grupul și descoperind în final multe calități, trăsături ale membrilor lui.

Aplicarea acestor metode la clasă are ca scop creșterea motivației elevilor pentru învățare, pentru finalizarea cursurilor, pentru stabilirea unor relații de încredere între elevi. Colectivul de cadre didactice consideră că prin perseverență și răbdare scopul acestui proiect poate fi atins, altfel spus: O furnică nu poate răsturna un munte, dar îl poate muta din loc încet, bucăţică cu bucăţică.”, ne-a declarat prof. Daniela Pavel, coordonatoarea proiectului.

 

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate