Decizii privind transportul feroviar pe tronsonul Târgu Neamț- Pașcani- Iași

3

În aproximativ două săptămâni, trenurile vor circula de la/ spre Târgu Neamț. Anunțul a fost făcut de Constantin Axinia, directorul CFR Călători Iași, care a venit miercuri, 6 mai, în orașul de la poalele Cetății.

Avem toată documentația făcută, credem că până pe data de 25 mai vom începe să circulăm. Încercăm să aducem în primă fază Săgeata Albastră, iar mai târziu vom aduce o ramă electrică, tren care are o capacitate mai mare, pentru a face legătura cu Suceava și Iași. Am făcut un mers al trenurilor flexibil.

Însoțit de ing. Ioan Sîrghe- șeful Serviciului Marketing, directorul CFR Călători Iași s-a întâlnit cu primarul Daniel Harpa, viceprimarul Traian Humulescu, câțiva consilieri locali și zeci de târgnemțeni interesați de soarta transportului feroviar pe tronsonul Târgu Neamț- Pașcani- Iași.

Potrivit șefului CFR Călători Iași, decizia de a repune trenurile în mișcare pe tronsonul Târgu Neamț- Pașcani- Iași a fost influențată de protestul studenților, în urma căruia a fost depusă la Ministerul Transporturilor o petiție cu în jur de 1000 de semnături: „De la Târgu Neamț s-a tras un semnal de alarmă care a împânzit în toată țara (…) A fost un catalizator pentru ceea ce înseamnă reabilitarea căii ferate secundare”, a spus Constantin Axinia.

Acesta a lăudat ideea administrației publice locale din Târgu Neamț de a oferi la cumpărarea unui bilet de tren anumite facilități la vizitarea obiectivelor turistice, dar și proiectul inițiat de Roman Ioan Romeo pe  timpul când era consilier local- o mocăniță care să transporte turiștii la Cetatea Neamț. Casa Creangă etc.

Andreea Trăsnea

3 Comentarii
  1. cr spune

    cum sa se transporte cu mocanita turistii la cetate sau casa creanga?? mocanita zboara sau foloseste linia ferata?????? O TELEGONDOLA NU VREA DL ROMEO??

  2. Canache Tiberiu Sebastian spune

    Sunt un tanar care a plecat din orasul copileriei (Targu-Neamt) in DIASPORA. Aflandu-ma in Italia de cinci ani va spun doar atat ca suntem codasii EUROPEI la infrastructura feroviara. Practic noi Romanii care ne mandrim ca suntem Europeni am omorat cel mai mic poluator al transportului pentru calatori si am transformat din trenule masina mica in trenule caruta mica, adica in general in Romania toate trenurile merg cu viteza carutei de maxim 40 de km pe ora, pe cand in mai marile capitale si mici comunitati europene trenurile merg in medie cu 120 de km pe ora neincluzand asa zisele SAGETI care merg cu viteze de 200 de km pe ora, ceea ce inseamna ca mai marii nostri europeni (Franta, Germania, Italia, Spania, Suedia, Elvetia. Etc) investesc masiv si bine in infrastructura feroviara care are cea mai mare istorie in transport, si reamintesc, TRENUL este cel mai mic poluator si vad ca marea stire care o transformati in marele eveniment privind punerea in circulatie ruta feroviara Targu Neamt-Iasi cu introducerea sagetii albastre de parca in orasul Targu-Neamt n-a fost niciodata tren, e ca si cum am confuda padurea cu seful garii. Am sa va spun opinia mea in legatura cu tot acest eveniment. Marele Dumnezeu a fost acel director ca aia e, a pus el TRENUL pe linie, mai ca sa-i pupam mainile, SARACUTUL de el!!!!!!!!!!!!!!

  3. Igel spune

    Mă comentatorilor, daca sunteți cum sunteți, nu mai puneți și frână!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate