Strategia de dezvoltare locală a oraşului Târgu Neamț 2014-2020

3

        Strategia de dezvoltare locală a oraşului Târgu Neamț 2014-2020 este un document programatic, menit să răspundă nevoilor comunităţii locale în ansamblul său. Reprezintă un instrument aflat la dispoziţia Administraţiei Publice Locale pentru o guvernare mai bună şi o dezvoltare durabilă, în anii următori. Această strategie reflectă dorințele locuitorilor orașului, care au fost consultați cu privire la elementele principale din acest document, prin intermediul unor chestionare. Opiniile factorilor locali de dezvoltare și specialiștilor pe domenii se regăsesc atât în analiza socio-economică actuală a orașului, dar și în formularea măsurilor, acțiunilor și în stabilirea proiectelor care vor fi dezvoltate până în anul 2020, se arată într-un comunicat de presă dat publicității de către instituția Primăriei Târgu Neamț. 

    În elaborarea acestei strategii s-a pus accent pe: dezvoltarea serviciilor și utilităților publice, modernizarea infrastructurii rutiere, a sistemul educațional și de sănătate, dezvoltarea turismului, anveloparea blocurilor, amenajarea de locuri de parcare, spații verzi, locuri de joacă, spații pentru petrecerea timpului liber și nu în ultimul rând atragerea de investitori pentru crearea de locuri de muncă. Nu am trecut cu vedere nici problema câinilor comunitari și a fenomenului de cerșetorie. Toate aceste probleme, cu care se confruntă comunitatea, au stat la baza întocmirii acestei strategii, pentru fiecare s-au identificat soluții pe termen scurt, mediu și lung. Având în vedere gradul de îndatorare al orașului, se pune accentul pe atragerea de fonduri europene și crearea de parteneriate cu instituții publice județene și naționale, cât și cu agenți economici. 

      Pe lista investițiilor de anul acesta, Primăria Târgu Neamț se poate lăuda cu sistemul de supraveghere video devenit funcțional în urmă cu aproximativ două săptămâni, cu demerarea lucrărilor pentru „Realizare canalizare menajeră în zona Băile Oglinzi” – circa 2150 m de canalizare pe strada Băile Oglinzi, de la intersecția cu străzile Panduri și Veterani până la stațiune și cu lucrările pentru reabilitarea acoperișului pavilionului central de la Spitalul Orășenesc „Sf.Dimitrie”.

    „În această perioadă lucrăm la finalizarea Strategia de dezvoltare locală a oraşului Târgu Neamț 2014-2020. Dezvoltarea viitoare a unei comunități urbane moderne trebuie să aibă la bază o viziune strategică, pentru că proiectele şi programele operaţionale funcţionează cel mai bine atunci când fac parte dintr-un cadru coerent şi când există o coordonare planificată, capabilă să identifice şi să speculeze oportunităţile apărute în beneficiul comunităţii”, susține cu încredere primarul orașului Daniel Harpa. 

         Și totuși, viziunea strategică gândită în beneficiul comunității are anumite lacune. Un exemplu elocvent prin care se demonstrează că din strategia dezvoltării locale a orașului Târgu Neamț lipsesc lucruri pe cât de esențiale pe atât de practice a fost răspunsul primit din partea city managerului Vasile Apopei la simpla întrebare dacă există în prezent o listă de facilități pentru investitorii care ar vrea să vină să creeze locuri de muncă.

       „Da, bineînțeles că există. Acesta este și scopul nostru de a atrage investiții pentru că altă șansă din punctul meu de vedere nu avem, decât această promovare turistică și atragerea de investiții. Tocmai de asta s-au adus în discuție aceste parteneriate  publice-private cu agenții economici și chiar săptămâna trecută am avut o discuție cu domnul primar, am avut o întâlnire cu cei de la Arte Plastice din Iași pentru un proiect pe a doua parte a parcului, nu proiectul ce a fost depus de către Primărie. Facilitățile fiind destul de clare, prin utilitățile și terenul pus la dispoziție”.

    Răspunsul frumos ambalat în cuvinte dătătoare de speranță pentru viitor, nu a precizat clar dacă eventualii investitori pot citi undeva negru pe alb avantajele  oferite de Primărie, care să-i atragă si să-i determine să scoată banii din conturi pentru a începe o afacere la Târgu Neamț prin care s-ar crea astfel și locuri de muncă pentru comunitate. După doi ani de mandat, administratorul orașului recunoaște că mai durează încă puțin și va aparea și lista care poate părea nesemnifiativă, dar care poate cântări foarte mult în decizia unui investitor: „Așa cum spuneam, la finalul lunii august când va fi finalizată strategia, va exista și lista cu facilități” .

Viorela Gherasim

 

3 Comentarii
  1. NINA spune

    POVESTIIIIIIIIIIIIII!! Documente de birou MOARTE DIN START!orasul nu s e va dezvolta in nici un fel din punct de vedere economic in urmatorii …10 ani.PROCESUL De DEGRADARE VA FI MAI ACCENTUAT,BANII MAI PUTINI,oameni fara ocupatii economice ,oamneni fara venituri,pensionari redusi numeric la jumatate ,salariati ici colo… si NECAJITI pe toate drumurile. ASTA E STRATEGIA CARE NE ASTEAPTA!NUMAI BUNA TREABA S-O LUAM DE LA CAPAT CA IN DECEMBRIE 89!

  2. nicu spune

    La intrare in oras dinspre Humulesti, dupa pod pe stanga , era amenajat o informare ca s.a intrat intr.un oras numit Tirgu Neamt. Nu inteleg de ce s.a renuntat la idee.
    Ne lipsesc simbolurile orasului amplasate la intrarile in oras. Iar acestea ar trebui sa arate ca o carte de vizita sau ca un act de identitate pentru ca lumea sa ne poata identifica. Dar pot fi si o sursa importanta prin care am putea sa starnim curiozitatea oricarei persoane ce se afla in tranzit, sa ne viziteze si sa poposeasca ceva timp pe la noi.
    Trebuie investit in panouri de informare sau simboluri ale zonei noastre, amplasate pe zonele de tranzit , pentru a ne face cunoscuta oferta si pentru a le starni curiozitatea.
    Intrarea pe pod nu ar fi rau daca ar arata ca o poarta de intrare catre un oras turistic. O forma inedita si cu ceva simboluri de informare pe ea , ne.ar aduce o mai buna identificare dar si un plus de emotie catre cei care ne calca pragul.
    In plus, pe timpul verii (iulie-august) cand sunt vacantele si se observa un aflux de turisti pe la noi , nu ar fi rau de impartit pliante pe la semafoare catre cei cu numar la masina de prin alte judete.
    Pe afara pe unde am fost eram sufocat de pliante si informari la tot pasul. Gandite in asa fel incat sa.ti starneasca curiozitate. Si chiar reuseau sa te agate in locuri mai putin cunoscute sau care nu ar fi fost pe lista de prioritati.
    In schimb pe la noi patronii de pensiuni/hoteluri se plang ca nu au clienti , dar le e lene sa gandeasca metode de a.i agata.

    1. NINA spune

      dl.nicu..matale cam prinzi muste!promovarea cu pliante se facea cu ani in urma cand turistul habar nu avea cum sa se informeze.Adevarul este ca la,Targu Neamt nu ai ce face mai mult de 1 zi..cu 2 -3 obiective de interes major….cetatea si casa creanga!POATA ORASUL SA TRAIASCA DIN ASA CEVA..TINAND CONT DE NECESITATILE DE BANI URIASE DE CAREF AVEM NEVOIE??ASTA E DOAR O LINGURITA DE APA DATA LA UN ELEFANT INSETAT!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate